Gorzej! To wyklucza zasilanie z trakcji na makiecie, gdzie jest pętla/trójkąt/obrotnica umożliwiająca zmianę kierunku jazdy. Otrzymujemy wtedy permanentne zwarcie.ArturSchŁ pisze:No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....
ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Moderator: mod-Tabor
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1901
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10322
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....PiotrZ pisze:"... Dachowe odbieraki prądu są na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
PS:
Przepiękny skład z wagonami RailJet. ( np takimi lub TU ).
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Ukazała się (i kupiłem ) wersja ÖBB "Railjet". Piękna sztuka, dużo detali, dobrze wykonana (np. czytelne napisy). Istnieje gniazdo dekodera PluX12 i miejsce na prostokątny głośnik.
Jedyny minus, ale mocno widoczny to ślizgi pantografów. Wyglądają jak Zeuke/BTTB, ale z opisu modelu wynika, że one naprawdę służą do odbioru prądu
Cytat z instrukcji: "Prąd jest pobierany ze wszystkich zespołów kół napędnych modelu oraz z przewodu napowietrznego. Dachowe odbieraki prądu sa na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
Jedyny minus, ale mocno widoczny to ślizgi pantografów. Wyglądają jak Zeuke/BTTB, ale z opisu modelu wynika, że one naprawdę służą do odbioru prądu
Cytat z instrukcji: "Prąd jest pobierany ze wszystkich zespołów kół napędnych modelu oraz z przewodu napowietrznego. Dachowe odbieraki prądu sa na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Dziękuję za podpowiedzi. Kupię Art.08887/0888 , może będą pasowały. Kompletna buda to 150 euro... , jest to koszt porównywalny z ceną nowej lokomotywy. Porównałem uszkodzony pantograf z tymi jakie są w "Szczypiorze" PKP Cargo.Są inne.Takich samych więc pewnie nie da się kupić oddzielnie.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Obecnie stosowane odbieraki na modelach nie są uwzględnione w katalogu i formalnie należało by kupić je wraz z całym pudłem.
Można zamiast nich zastosować Art-Nr. 08887/0888 - te były montowane na modele lokomotyw BR189 (ES64 F4) i zastąpione obecnie stosowanymi. Sposób montażu jest identyczny za pomocą śruby. Powinny więc pasować na modele ES64U4, Traxx (BR186) i BR101 oraz ICE.
Można zamiast nich zastosować Art-Nr. 08887/0888 - te były montowane na modele lokomotyw BR189 (ES64 F4) i zastąpione obecnie stosowanymi. Sposób montażu jest identyczny za pomocą śruby. Powinny więc pasować na modele ES64U4, Traxx (BR186) i BR101 oraz ICE.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Może będą pasowały pantografy połówkowe z innych lokomotyw Tilliga,trzeba by było dokładnie przejrzeć ulotki erzatzteile elektryków z pantografami połówkowymi.W tym przypadku jest cała buda z pantografami,ale w innych lokach już występują takie pantografy jako część zamienna,które są podobne.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
niestety może być, że w Chinach...Robert Zubik pisze:Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
http://www.mbs-sebnitz.de/ersatzteil-sh ... atzteile=1
patrząc na rozpiskę, to oddzielnie nie występuje... ale może Petr z Hobby Shop mógłby coś więcej wiedzieć.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Dzięki wielkie. Mamy idealny napęd do EU07.
- Domiss
- Posty: 467
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Średnica koła: 10.4-10.44mm (bez gumki)
Rozstaw osi w wózkach: 24.35mm (mierzone na plastikowych imitacjach osadzenia osi na wózku).
Rozstaw osi w wózkach: 24.35mm (mierzone na plastikowych imitacjach osadzenia osi na wózku).
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Zmierzy mi ktoś średnicę kół bez gumki oraz rozstaw osi tej lokomotywy?
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Tylko z powodu braku ETCS-u, konstrukcyjnie jest przystosowana na 190.mradwan pisze:EU44 ma dopuszczenie na 160 km/h ...
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
EU44 ma dopuszczenie na 160 km/h ...bsystem77 pisze:P.S. Tak na marginesie - zmierzyłem prędkość tej lokomotywy, jedzie ona z prędkością około 190 km/h, gdzie Taurus PIKO porusza się z prędkością ponad 300 km/h. Stąd też moje refleksje na ten temat
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 sty 2016, 09:01
- Lokalizacja: Podkowa Leśna
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Witajcie, zanabyłem taki w Malowaniu "POLSKA 2012' - jak się rozkłada pantograf:)?
z góry dzięki:)
Rafik
z góry dzięki:)
Rafik
- Wąski
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Udało się, gumka na kółku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości