To ja trochę skrytykuję.
Lokomotywa jak jej poprzedniczki ma silnik 3-polowy i rusza zrywem. Posiada zardzewiałe (spatynowane ) poręcze oraz niedorobione koła szprychowe.
V200/BR221, TILLIG
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: V200/BR221, TILLIG
BR221 (MMS). Na razie testowałem ją jedynie w analogu. Wynik powiedzmy 7/10. Ciężko ruszyć z minimalną prędkości, ale to typowe dla takiego systemu zasilania. Mój egzemplarz delikatnie rusza się na boki w czasie jazdy, ale mogę na to przymknąć oko.
Dzięki Marcin za pomoc w upolowaniu!
Dzięki Marcin za pomoc w upolowaniu!
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 13:32 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: V200/BR221, TILLIG
Przydałby się tez powrót do wariantu V200 (z dużymi oknami w przedziale silnikowym) obok V200.1. V200 z pierwszych serii produkował i Rokal, i Zeuke.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V200/BR221, TILLIG
I ta straszna blacha z żarówką.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: V200/BR221, TILLIG
Ciekawe, czy po tegorocznym sukcesie z V80 Tillig poprawi budę V200. To co widać na zdjęciach nie zachęca do kupna - nawet ramy okien nie są pomalowane na srebrno (a BTTB to robiło). Już nie mówię o kwestii wlotów powietrza nad światłami itp.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V200/BR221, TILLIG
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 09:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
V200/BR221, TILLIG
V200.1/BR221
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa BR221 kolei DB
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02516
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
221 140-7
Stacjonowanie/Data
BD Hannower
BW Oldenburg
AW Nurnberg
REV: 29.1.76
Elementy specyficzne
Brak
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
02514 V200.1 DB ep.III
02515 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-szara)
02517 BR221 PEG (imoTrans) ep.V
02518 V270 EBW Cargo ep.V (nowość 2006)
Modele nie produkowane:
02510 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-kremowa; Tillig z napędem BTTB)
02511 BR221 DB ep.IV (kremowo-niebieska; napęd j.w.)
02512 BR221 DB ep.IV (identyczna jak 02510 tylko z innym numerem porządkowym)
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne
Sprzęg
Model nie posiada KKS. Zastosowane gniazdo umożliwia wymianę sprzęgu na inny typ niż zainstalowano fabrycznie
Oświetlenie
Białe, żarówkowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
V200 – lokomotywa legenda. Zasłużona dla kolejnictwa niemieckiego i nie tylko. Lokomotywy V200 można było spotkać we Włoszech (tam jeżdżą do dzisiaj), Hiszpanii, byłej Jugosławii, Grecji a nawet Albanii.
Obecnie produkowany przez Tilliga model lokomotywy V200.1 jest wyposażony w całkowicie nowy napęd, który jest dość mocnym punktem lokomotywy. 3-polowy silnik z dwoma masami kinetycznymi i dobrą przekładnią daje całkiem przyzwoite właściwości jezdne modelu.
Z ciężkim składem towarowym, przy znamionowym napięciu zasilania 12V, lokomotywa osiąga prędkość ok. 163 km/h (prędkość maksymalna oryginału to 140 km/h) co jest bardzo dobrym rezultatem.
Luzem przy napięciu 12V prędkość wynosi ok. 181 km/h. Prędkość 140 km/h, odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału, lokomotywa (luzem) osiąga przy napięciu zasilania ok. 10V.
Z minimalnymi prędkościami jest trochę gorzej. Minimalne napięcie, przy którym lokomotywa porusza się w sposób płynny to ok. 3V. Lokomotywa jedzie wtedy ze średnią prędkością ok. 14.8 km/h.
Dla porównania model z poprzednim BTTB-owskim napędem osiągał przy napięciu zasilania 12V prędkość ok. 229 km/h, natomiast prędkość minimalna wynosiła ok. 30.2 km/h przy napięciu zasilania 3.7V!
Obudowa jest identyczna jak w modelu BTTB (ta sama forma). Niemniej jednak malowanie, a przede wszystkim rewelacyjna jakość wykonania oznaczeń w znacznej mierze podnoszą ogólne walory modelu.
Model nie posiada zbyt wielu elementów do samodzielnego montażu. Metalowe poręcze przy drzwiach kabiny są montowane fabrycznie. Dlaczego metalowe i dlaczego montowane fabrycznie? No cóż. Poręcze od środka „trzymają” 4 blaszki, przy pomocy których do podwozia mocowana jest obudowa (rozwiązanie opracowane chyba jeszcze przez Zeuke w latach 60-tych). Poręcze (lekko rdzewiejące) można jednak bez problemu wymienić (co ostatnio uczyniliśmy). Z dodatkowych elementów można jedynie dokleić hak pociągowy i węże ciśnieniowe na czołownicach.
Lokomotywa nie jest wyposażona w KKS, ale jest to naszym zdaniem zaleta a nie wada. (z ciężkimi składami w lokomotywach wyposażonych w KKS sprzęg niepotrzebnie „wyłazi” na prostych odcinkach toru).
Oświetlenie (tylko białe) żarówkowe z wszelkimi zaletami i wadami żarówek (naturalna barwa oświetlenia, ale przy małych prędkościach reflektory świecą stosunkowo słabo).
Oryginalna 221 140-7 skończyła swój żywot w Albanii rozszabrowana przez tubylców.
Kilka podstawowych informacji i zdjęcia oryginalnej 221 140-7 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age36.html
Klasyczny Tilligowski „środek”
Sposób wykonania oświetlenia
A tak Tillig umieszcza datę produkcji
Nie ma żadnych problemów związanych z eksploatacją lokomotywy. Napęd bardzo dobry, płynność jazdy bez zarzutu, żadnych problemów z zasilaniem, cicha praca silnika, duża siła pociągowa. I do tego pięknie się prezentuje z różnego rodzaju składami
Reasumując – mimo dużego „skrótu”, który zastosował Tillig w przypadku obudowy, uzyskano bardzo porządny model bardzo ciekawej lokomotywy.
Druga BR221 w wiśniowo-szarym malowaniu, BR218 oraz elektrowóz BR144 mogą, wraz z opisanym modelem, stanowić niezłe wyposażenie lokomotywowni kolei DB końca lat 70-tych (tym bardziej, że Tillig szykuje do kolekcji elektrowóz E10).
Polecamy ten model szczególnie pasjonatom kolei DB i IV epoki.
ModelarzeTT
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa BR221 kolei DB
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02516
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
221 140-7
Stacjonowanie/Data
BD Hannower
BW Oldenburg
AW Nurnberg
REV: 29.1.76
Elementy specyficzne
Brak
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
02514 V200.1 DB ep.III
02515 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-szara)
02517 BR221 PEG (imoTrans) ep.V
02518 V270 EBW Cargo ep.V (nowość 2006)
Modele nie produkowane:
02510 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-kremowa; Tillig z napędem BTTB)
02511 BR221 DB ep.IV (kremowo-niebieska; napęd j.w.)
02512 BR221 DB ep.IV (identyczna jak 02510 tylko z innym numerem porządkowym)
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne
Sprzęg
Model nie posiada KKS. Zastosowane gniazdo umożliwia wymianę sprzęgu na inny typ niż zainstalowano fabrycznie
Oświetlenie
Białe, żarówkowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
V200 – lokomotywa legenda. Zasłużona dla kolejnictwa niemieckiego i nie tylko. Lokomotywy V200 można było spotkać we Włoszech (tam jeżdżą do dzisiaj), Hiszpanii, byłej Jugosławii, Grecji a nawet Albanii.
Obecnie produkowany przez Tilliga model lokomotywy V200.1 jest wyposażony w całkowicie nowy napęd, który jest dość mocnym punktem lokomotywy. 3-polowy silnik z dwoma masami kinetycznymi i dobrą przekładnią daje całkiem przyzwoite właściwości jezdne modelu.
Z ciężkim składem towarowym, przy znamionowym napięciu zasilania 12V, lokomotywa osiąga prędkość ok. 163 km/h (prędkość maksymalna oryginału to 140 km/h) co jest bardzo dobrym rezultatem.
Luzem przy napięciu 12V prędkość wynosi ok. 181 km/h. Prędkość 140 km/h, odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału, lokomotywa (luzem) osiąga przy napięciu zasilania ok. 10V.
Z minimalnymi prędkościami jest trochę gorzej. Minimalne napięcie, przy którym lokomotywa porusza się w sposób płynny to ok. 3V. Lokomotywa jedzie wtedy ze średnią prędkością ok. 14.8 km/h.
Dla porównania model z poprzednim BTTB-owskim napędem osiągał przy napięciu zasilania 12V prędkość ok. 229 km/h, natomiast prędkość minimalna wynosiła ok. 30.2 km/h przy napięciu zasilania 3.7V!
Obudowa jest identyczna jak w modelu BTTB (ta sama forma). Niemniej jednak malowanie, a przede wszystkim rewelacyjna jakość wykonania oznaczeń w znacznej mierze podnoszą ogólne walory modelu.
Model nie posiada zbyt wielu elementów do samodzielnego montażu. Metalowe poręcze przy drzwiach kabiny są montowane fabrycznie. Dlaczego metalowe i dlaczego montowane fabrycznie? No cóż. Poręcze od środka „trzymają” 4 blaszki, przy pomocy których do podwozia mocowana jest obudowa (rozwiązanie opracowane chyba jeszcze przez Zeuke w latach 60-tych). Poręcze (lekko rdzewiejące) można jednak bez problemu wymienić (co ostatnio uczyniliśmy). Z dodatkowych elementów można jedynie dokleić hak pociągowy i węże ciśnieniowe na czołownicach.
Lokomotywa nie jest wyposażona w KKS, ale jest to naszym zdaniem zaleta a nie wada. (z ciężkimi składami w lokomotywach wyposażonych w KKS sprzęg niepotrzebnie „wyłazi” na prostych odcinkach toru).
Oświetlenie (tylko białe) żarówkowe z wszelkimi zaletami i wadami żarówek (naturalna barwa oświetlenia, ale przy małych prędkościach reflektory świecą stosunkowo słabo).
Oryginalna 221 140-7 skończyła swój żywot w Albanii rozszabrowana przez tubylców.
Kilka podstawowych informacji i zdjęcia oryginalnej 221 140-7 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age36.html
Klasyczny Tilligowski „środek”
Sposób wykonania oświetlenia
A tak Tillig umieszcza datę produkcji
Nie ma żadnych problemów związanych z eksploatacją lokomotywy. Napęd bardzo dobry, płynność jazdy bez zarzutu, żadnych problemów z zasilaniem, cicha praca silnika, duża siła pociągowa. I do tego pięknie się prezentuje z różnego rodzaju składami
Reasumując – mimo dużego „skrótu”, który zastosował Tillig w przypadku obudowy, uzyskano bardzo porządny model bardzo ciekawej lokomotywy.
Druga BR221 w wiśniowo-szarym malowaniu, BR218 oraz elektrowóz BR144 mogą, wraz z opisanym modelem, stanowić niezłe wyposażenie lokomotywowni kolei DB końca lat 70-tych (tym bardziej, że Tillig szykuje do kolekcji elektrowóz E10).
Polecamy ten model szczególnie pasjonatom kolei DB i IV epoki.
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 25 gru 2007, 15:14 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości