Makieta Kolejarz'a
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 maja 2009, 11:18
- Lokalizacja: lubuskie
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Na takiej stacji, jak się obudzi to chociaż od razu będzie Panią Dyżurną Ruchu
Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 09:05 przez pawett, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Dawno mnie tu nie było.
Ale po kolei.
Córka trochę się rozszalała, więc wolna chwila jest jak śpi, a że ostatnio rektor dał uczelni wolne, to zrobił mi się długi weekend. I tak w końcu zacząłem tworzyć dworzec, gniazda podłączeniowe i wyłączniki.
Jak wiecie są 3 transformatory, więc każdy musi mieć swój bezpiecznik i wyłącznik. Dlatego powstał panel z głównym zasilaniem
Następnie powstał panel do podłączenia komputera (sterowanie oraz info zwrotne), myszek (mysz główne + pomocnicze) oraz tor do programowania. Pozostał mi jeszcze panel do podłączenia sttandartu na zlotach (loconet)
No i oczywiście tory. W końcu wszedłem na dworzec.
Obecnie dopasowuję tory pod wyjazdy z dworca i mam nadzieję, że uda mi się w niedalekim czasie zamknąć dworzec, czyli dojść do pętli górnej.
To idę ciąć tory, trzymajcie kciuki bym dziecka nie obudził.
HEJ
Ale po kolei.
Córka trochę się rozszalała, więc wolna chwila jest jak śpi, a że ostatnio rektor dał uczelni wolne, to zrobił mi się długi weekend. I tak w końcu zacząłem tworzyć dworzec, gniazda podłączeniowe i wyłączniki.
Jak wiecie są 3 transformatory, więc każdy musi mieć swój bezpiecznik i wyłącznik. Dlatego powstał panel z głównym zasilaniem
Następnie powstał panel do podłączenia komputera (sterowanie oraz info zwrotne), myszek (mysz główne + pomocnicze) oraz tor do programowania. Pozostał mi jeszcze panel do podłączenia sttandartu na zlotach (loconet)
No i oczywiście tory. W końcu wszedłem na dworzec.
Obecnie dopasowuję tory pod wyjazdy z dworca i mam nadzieję, że uda mi się w niedalekim czasie zamknąć dworzec, czyli dojść do pętli górnej.
To idę ciąć tory, trzymajcie kciuki bym dziecka nie obudził.
HEJ
Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 09:03 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
No i po długim oczekiwaniu coś się ruszyło…
Na początek w końcu zrobiłem porządek na makiecie.
Następnie zainstalowałem „wielką” elektrownię – 3 transformatory po 5A
W końcu zrobiłem do końca moloch rozjazdowy. Teraz tylko mechanizmy pod zwrotnice.
No i wziąłem się za budowę podłoża pod dworzec. W końcu tunel zaczyna być zakrywany
To tyle na razie. Ciąg dalszy na pewno nastąpi…
Do świąt chcę uruchomić dworzec…
Na początek w końcu zrobiłem porządek na makiecie.
Następnie zainstalowałem „wielką” elektrownię – 3 transformatory po 5A
W końcu zrobiłem do końca moloch rozjazdowy. Teraz tylko mechanizmy pod zwrotnice.
No i wziąłem się za budowę podłoża pod dworzec. W końcu tunel zaczyna być zakrywany
To tyle na razie. Ciąg dalszy na pewno nastąpi…
Do świąt chcę uruchomić dworzec…
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
O tym rozmawiamy właśnie tutaj.Krasiu-Michałek pisze:A ten BONN to aby nie za duży? Czy jest też gdzieś wersja TT?
Ale powtarzając się, organoleptycznie nie jest przeskalowany. Ma około 1:100
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, 14:31 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krasiu-Michałek
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
A ten BONN to aby nie za duży? Czy jest też gdzieś wersja TT?
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
ciąg dalszy budowy
To co miało być zrobione ponad miesiąc temu zostało dopiero teraz stworzone.
Łuk zaszutrowany jak i sieć trakcyjna postawiona.
Oprócz tego jak widać zrobiłem połączenie 2-ch rodzajów podsypek. Ma to imitować tor wewnętrzny przed przebudową na nowy odcinek torowy, a tor zewnętrzny jako już przerobiony na nowy.
Oprócz tego łuku zacząłem montować „moloch rozjazdowy”. Zostało jeszcze zamontowanie 2 rozjazdów EW2
A takie widoki zawsze mnie się najbardziej podobały. Jak będzie zaszutrowany i sieć trakcyjna postawiona będzie jeszcze ciekawiej.
Teraz zacząłem się zastanawiać nad budynkiem dworca jak i wiatą. Ale ze wstępnych obliczeń wychodzi, że dopiero po zamontowaniu płyty pod dworzec będzie można myśleć dalej. Potrzebne jest rozrysowanie na płycie układu torowego. Dopiero wtedy będzie wiadomo ile mam miejsca na wiatę.
Budynek dworcowy będzie to BONN
Łuk zaszutrowany jak i sieć trakcyjna postawiona.
Oprócz tego jak widać zrobiłem połączenie 2-ch rodzajów podsypek. Ma to imitować tor wewnętrzny przed przebudową na nowy odcinek torowy, a tor zewnętrzny jako już przerobiony na nowy.
Oprócz tego łuku zacząłem montować „moloch rozjazdowy”. Zostało jeszcze zamontowanie 2 rozjazdów EW2
A takie widoki zawsze mnie się najbardziej podobały. Jak będzie zaszutrowany i sieć trakcyjna postawiona będzie jeszcze ciekawiej.
Teraz zacząłem się zastanawiać nad budynkiem dworca jak i wiatą. Ale ze wstępnych obliczeń wychodzi, że dopiero po zamontowaniu płyty pod dworzec będzie można myśleć dalej. Potrzebne jest rozrysowanie na płycie układu torowego. Dopiero wtedy będzie wiadomo ile mam miejsca na wiatę.
Budynek dworcowy będzie to BONN
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, 13:54 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Tym razem tylko suche fakty:
Automatyka zagościła na stałe przy pomocy programu GBBKolejka. Po kilku-dziesięciu próbach i przeskoczeniu z wersji 1.1 na 1.5 program udało się w pełni dostosować do "moich" potrzeb
Szuter sypie się na łuku i moloch rozjazdowy się montuje... dalsze działania będą jak będzie torowisko dworcowe... ale tu trochę zejdzie czasu, bo finansów brak na dzień dzisiejszy
Automatyka zagościła na stałe przy pomocy programu GBBKolejka. Po kilku-dziesięciu próbach i przeskoczeniu z wersji 1.1 na 1.5 program udało się w pełni dostosować do "moich" potrzeb
Szuter sypie się na łuku i moloch rozjazdowy się montuje... dalsze działania będą jak będzie torowisko dworcowe... ale tu trochę zejdzie czasu, bo finansów brak na dzień dzisiejszy
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
No i udało się dokonać prawie wszystkich założeń…kolejarz pisze:Mam nadzieję, że na święta będzie działała w pełni informacja zwrotna i automatykę uda się uruchomić, a by to uczynić, jest potrzebna układzik z gniazdami, który jest w tym momencie w fazie rysowania ścieżek.
Dzięki martinezowi udało się uzyskać połączenia pomiędzy komputerem a makietą, uruchomić S88, ale niestety bez automatyki…
Moduł MIU na zdjęciu jest nie podłączony, ale w sobotę był podłączony do rozjazdów… informuje o przełożonym rozjeździe…
Jest też zrobiona płytka, nawet 2, tylko 2-gą trzeba skończyć...
Oprócz tego doszedł 2-gi łuk, zewnętrzny wychodzący z EW2, w tym tygodniu będzie robiona sieć trakcyjna, moloch rozjazdowy i dalsze zasypywanie torów…
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, 13:57 przez kolejarz, łącznie zmieniany 2 razy.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Przez weekend doszło nowe podtorze… będzie na nim cały moloch rozjazdowy oraz tory wyprowadzone na przyszłościowe moduły.
Oprócz tego podłączona została informacja zwrotna S88 i dekoder urządzeń by Martinezo. Na dzień dzisiejszy dekoder obsługuje 2 rozjazdy i semafor ze światłem S1 i S13
Mam nadzieję, że na święta będzie działała w pełni informacja zwrotna i automatykę uda się uruchomić, a by to uczynić, jest potrzebna układzik z gniazdami, który jest w tym momencie w fazie rysowania ścieżek.
Oprócz tego podłączona została informacja zwrotna S88 i dekoder urządzeń by Martinezo. Na dzień dzisiejszy dekoder obsługuje 2 rozjazdy i semafor ze światłem S1 i S13
Mam nadzieję, że na święta będzie działała w pełni informacja zwrotna i automatykę uda się uruchomić, a by to uczynić, jest potrzebna układzik z gniazdami, który jest w tym momencie w fazie rysowania ścieżek.
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Dokładnie tak! Przy dużych międzytorzach (na łukach, czy też z innych przyczyn, np Geologia - patrz odcinek Malbork - Tczew) rzeczywiście takie sytuacje mają miejsce. Przy międzytorzach 3,75 albo 4,00 albo 4,50 (takie międzytorza są stosowane u nas na szlakach) rzeczywićsie można czasem zaobserwować niewielki rowek wynikający z metody zasypywania tłuczniem. Ale jeśli już, to tylko NIEWIELKI Choćby taki:Mariusz pisze:Napiszę więcej: oba tory nie muszą byc nawet na tej samej wysokości. Są miejsca na szlakach, szczególnie na łukach, gdy różnica wysokości pomiędzy torami sięga metra.
Każdy z torów jest oddzielnie profilowany, obsypywany tłuczniem i podbijany.
Dlatego pomiędzy torami będzie taki rowek.
Nawet nie nazwałbym tego rowkiem, tylko zagłębieniem.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2007, 15:19 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Rzeczywiście piękne.
Napiszę więcej: oba tory nie muszą byc nawet na tej samej wysokości. Są miejsca na szlakach, szczególnie na łukach, gdy różnica wysokości pomiędzy torami sięga metra.
Każdy z torów jest oddzielnie profilowany, obsypywany tłuczniem i podbijany.
Dlatego pomiędzy torami będzie taki rowek.
Napiszę więcej: oba tory nie muszą byc nawet na tej samej wysokości. Są miejsca na szlakach, szczególnie na łukach, gdy różnica wysokości pomiędzy torami sięga metra.
Każdy z torów jest oddzielnie profilowany, obsypywany tłuczniem i podbijany.
Dlatego pomiędzy torami będzie taki rowek.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Piękne zdjęcie, które wyjaśnia wszystkie wątpliwości
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ode=search
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ode=search
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
eeee... chyba ze w obrebie stacji na szlaku to z reguly na srodku jest nizejKrzysiek pisze:Tak nie powinno być. Powinieneś przestrzeń pomiędzy tymi torami zasypać do wysokości poziomu tłucznia w torach. Po prostu powinna być tam równo.
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=181404
Ostatnio zmieniony 29 mar 2007, 20:02 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Jeśli można, to mam jedną malutką uwagę.
Otóż na zdjęciach wygląda na to, że pomiędzy torem nr 1 i 2 jest dołek. Tak nie powinno być. Powinieneś przestrzeń pomiędzy tymi torami zasypać do wysokości poziomu tłucznia w torach. Po prostu powinna być tam równo. Poza tym wygląda ok. Jak Cię odwiedzę, to przyjrzę się dokładniej! A jakie zrobiłeś ładne miejsca na słupy trakcyjne...
Otóż na zdjęciach wygląda na to, że pomiędzy torem nr 1 i 2 jest dołek. Tak nie powinno być. Powinieneś przestrzeń pomiędzy tymi torami zasypać do wysokości poziomu tłucznia w torach. Po prostu powinna być tam równo. Poza tym wygląda ok. Jak Cię odwiedzę, to przyjrzę się dokładniej! A jakie zrobiłeś ładne miejsca na słupy trakcyjne...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10355
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta Kolejarz'a
Nigdy nie otwierałeś kolumny Tonsilukolejarz pisze:Zrozumiałem to trochę inaczej
Ostatnio zmieniony 28 mar 2007, 20:52 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość