V200/BR221, TILLIG

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
jarkott
Posty: 620
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: jarkott »

Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 13:56 przez jarkott, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejkowicz
Posty: 264
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: kolejkowicz »

Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: Marcin »

Wszystko co jeżdziło w Deutsche Bundesbahn, począwszy od donnerów, przez eilzugwageny, umbauwageny (2 i 4 osie), do m-wagenów. Jeśli chodzi o towarowe to wszystko co było pod flagą DBundesbahn. Jesli chodzi o lokę w malowaniu biało/morskim to najczęściej ciągały wahadła samowyładowczych z węglem.
kolejkowicz
Posty: 264
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Proszę o radę. Jakie typy wagonów osobowych mozna podłączyć do BR220
kolejkowicz
Posty: 264
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Dzisiaj dotarła do mnie BR220 nr katalogowy 02500.
Czytając uwagi o jej głośnej pracy postanowiłem porównać z BR107 (04620) i BR 119 (02780). Okazało się, że jeździ najciszej. Przy średniej prędkości ledwie pomruk. Testowałem ją w analogu. Lokomotywa prezenuje się rewelacyjnie.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: golab »

A czy "ryjki" są w końcu innego kształtu niż w 221 Tilliga ? bo chyba powinny (tak jak V200 Zeuke i BR221 BTTB). Nie besztajcie jeśli się mylę
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1754
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: krzysztof »

ArturSchŁ pisze: :arrow: Podsumowanie
Warto było czekać na tą przepracowaną konstrukcję lokomotywy, szkoda, że aż tyle lat.
tak się składa, że ja już od pewnego czasu posiadam 02500, teraz 02501, a także dwie starsze pokoleniowo 221 Tilliga 02516 i 500632.
niezależnie od dzisiejszego wpisu, rano zrobiłem jazdy porównawcze no i szok: moja 02500 jest najgłośniejsza! tak samo głośna jak stare Tilligowskie loki, przy czym właściwości jezdne porównywalne (analog). w nowej mamy pięknie odwzorowane wentylatory, wypukły napis w 02501, finezyjne oświetlenie i ordynarne :shock: szwy formy na bokach loki.
ja tez czekałem na nią, jednak za cenę 130 euro i więcej? hmmm... te szwy formy mnie załamały...
a więc czy warto było czekać? no na pewno warto było gdy jeździ się w DCC.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 08:53 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 662
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: aviaTTor »

Teraz pytanie gdzie najtaniej można kupić V200.0 DB, Ep. III -jakieś propozycje:)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10621
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

V200.0

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Diesellok V200.0 DB, Ep. III / lokomotywa spalinowa V200.0 kolei DB, Ep. III

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02501

:arrow: Zarząd kolejowy
DB

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
V 200 026

:arrow: Stacjonowanie/Data
BD Frankfurt/M. , Bw Frankfurt-Griesheim, AW Nurnberg / 10.09.1956

:arrow: Elementy specyficzne
Napis z boku pudła: DEUTSCHE BUNDESBAHN

:arrow: Dostępność innych wersji modelu
02500 - BR 220 010-3, DB, Ep. IV
02501 - V 200 026, DB, Ep. III

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS. Zastosowane gniazdo umożliwia wymianę sprzęgu na inny typ niż zainstalowano fabrycznie

:arrow: Oświetlenie
3 białe / 2 czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: DCC
Gniazdo Plux12, wygodny dostęp, dekoder dźwiękowy mieści się pomiędzy silnikiem a budą, miejsce na głośnik "kostka cukru" lecz by się dostać do miejsca na głośnik, trzeba zdjąć ostoję, ale wcześniej trzeba zdemontować oba wózki. Instalując dekoder z F1, F2 (niekoniecznie Plux12) uzyskujemy możliwość indywidualnego gaszenia świateł na każdym czole lokomotywy oddzielnie - gdy załączymy F1 i F2 naraz - światła gasną z obu stron mimo, że mamy załączone F0 (* na Multimausie). :)

:arrow: Uwagi
-

:arrow: Podsumowanie
Warto było czekać na tą przepracowaną konstrukcję lokomotywy, szkoda, że aż tyle lat.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 16:07 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 662
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: aviaTTor »

Ta wersja z napisem na boku -też o niej myslałem i pewnie się na nią skuszę ;)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: Marcin »

Na spotkaniu w Leuna widziałem ją jak jeździ i miałem ją w ręku. Powiem krótko wygląd niebo, a ziemia w porównaniu ze starą wersją, ale mimo tego, że ma już Plux'a i nowy silnik to ta na makiecie Tilliga jeździła dość głośno. Oby nie była to seryjna przypadłość. Ja czekam na wersję z napisem na boku.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 16:03 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 662
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: aviaTTor »

Posiada już ktoś nową BR220 jakie wrażenia i oczywiście jakie różnice w porównaniu do starego modelu-może jakieś dobre foty ;)
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: whosho »

Chyba powinienem zwrócić lokomotywie honor. Po włożeniu dekodera (Zimo) lok jeździ rewelacyjnie. Z liczeniem podkładów nie ma problemu. W kwestii uciągu też jest świetnie - w czasie ostatniego zlotu w Sosnowcu lok ciągnął około 90 wagonów bez żadnych problemów, bez ślizgania. Dobry zakup.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 08:45 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: Kilkujadek »

Na niektórych kołach widać oś.
Szczegóły ale przy modelu ekskluzywnym takie wpadki są porażką.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 873
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: brovarek »

Co to znaczy "niedorobione"? Chciałem ja sobie zafundować. A tu tyle krytyki. Wiem, że konstrukcja jest przestarzała, ale koła?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości