ER20 HERKULES, Kuehn

Moderator: mod-Tabor

makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: ER20 HERKULES, Kuehn

Post autor: makieciarz »

Ale ta gumka jest na jednym kole w jednym wózku jak na zdjęciu czy wogóle w całej lokomotywie jest jedna gumka? Jeśli w drugim wózku po przeciwnej stronie jest też jedna gumka na jednej osi to jest OK i tak mają fabrycznie Kuehny i inni producenci też stosują taką praktykę, niektórzy na jednej osi dają dwie gumki to też jest normalne, na pewno nie normalnym było by jeśli w całej lokomotywie jest tylko jedna gumka.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: ER20 HERKULES, Kuehn

Post autor: Kilkujadek »

:lol:
Równie nielogiczne są 2 gumki na kołach jednej osi.
W lokomotywach Kuehn zawsze tak to wyglądało :P
PiotrZ
Posty: 701
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ER20 HERKULES, Kuehn

Post autor: PiotrZ »

Napęd
(...) 2 gumki przyczepnościowe
Własnie kupiłem wersję OBB (nr.kat. 32090) i gumka jest tylko na jednym (!) kole. Co prawda w czasie próbnych jazd nie zauważyłem ściągania loki na jedną strone toru, ale to jest nielogiczne. Czyżby Kuehn wprowadzał "oszczędności", podobnie jak Roco z zębatkami w Ludmiłach?
Obrazek

Ile gumek mają Wasze "Herculesy"?
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 08:10 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10621
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

ER20 HERKULES, Kuehn

Post autor: ArturSchŁ »

ER20 "Herkules"

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Diesellok ER20 der Pressnitztalbahn GmbH / Spalinowóz ER20 kolei Pressnitztalbahn

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
32070

:arrow: Zarząd kolejowy
Pressnitztalbahn GmbH (DB AG)

:arrow: Epoka
V

:arrow: Oznaczenie modelu
253 015-8

:arrow: Stacjonowanie/Data
- / 24.3.2005

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
32000 - ER20, Siemens Dispolok GmbH, Ep. V, zółto-srebrny
32030 - ER20, IGE-Bahntouristik, Ep. V, zółto-srebrny ze reklamą na boku
32040 - ER20, Siemens, Ep. V, biały
32070 - ER20, Pressnitztalbahn GmbH, Ep. V, niebieski
32090 - ER20, ÖBB, Ep. V, czerwony
32095 - ER20, DB AG, Ep. V, (Krótka seria 350 szt., Exklusivmodell tylko dla kilku sprzedawców)
SET 21010 - ER20, Arriva, Ep. V, zielono-szary, w komplecie z 3 wagonami osobowymi

:arrow: Napęd
Pięciopolowy silnik z masami kinematycznymi, napęd na wszystkie osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: Uwagi
Trochę słabe oświetlenie białe czołowe

DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund. Wstawiając dekoder Kuehn'a (zalecany) mamy od razu gotową lokomotywę. W przypadku dekodera Lenz'a należy dokonać na płytce drukowanej zmian opisanych w ulotce (przeciąć 2 ścieżki) bo inaczej lokomotywa może się dziwnie zachowywać na torach. Możliwe jest także programowe obejście problemu .

Podsumowanie:
Bardzo udany model współczenej lokomotywy spalinowej. Wysoka kultura jazdy, atrakcyjne wersje malowania.

Więcej na : TT-Klub.PL.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości