Dzisiaj cos z taboru zagranicznego. Swego czasu Tillig wypuścił zestaw ALEX - ARRIVA. Zestaw składał się z lokomotywy spalinowej 223-069+wagon restauracyjny (BRmh)+ 2 wagony 2kl. (przedziałowy Bm i bezprzedziałowy Bn). Dzisiaj dojechał wagon 1/2 klasy (ABvmz).
Ciekawa jest historia pociągu ALEX. W roku bodajże 2003 spółka EuroTHURBO uruchomiła składy ALEX ( od ALgauer-EXpress) jako pociągi przyśpieszone na trasie Monachium - Obertsdorf. W 2007 roku nazwę ALEX przejęła ARRIVA. Poskutkowało to tym, że do składu do Oberstdorfu dodano grupę wagonów do Lindau rozłączaną i łączoną na stacji w Immenstadt. Linia została nazwana ALEX-SUD. Składy ciągnięte spalinowozami sreii 223 (ER20) pięknie prezentowały się na dwutorowej niezelektryfikowanej linii Monachium - Buchloe - Kempten - Immenstadt - Lindau. Prezentowały się bo od grudnia pociągi przestały kursować.
ARRIVA uruchomiła też drugą linię ALEX-NORD na trasie Monachium - Landshut - Regensburg - Schwandorf - Hof. Po paru latach eksploatacji dodano grupę wagonów do Pragi rozłączaną i łączoną na stacji Schwandorf. Pociągi na odcinku Monachium - Regensburg ciągnięte są przez elektrowozy BR193 (popularny TAURUS) oczywiście w barwach ARRIVY. Od Regensburg pociągi przejmują lokomotywy serii 223. Lokomotywy te "zapuszczają się" nawet do Pilzna z grupą wagonów do Pragi. Dalej ciągnie elektrowóz czeski.
Jak ktoś nie jechał to po COVID warto spróbować tym bardziej, że w pociągach na terenie Niemiec obowiązują taryfy regionalne. Za ok. 20 euro można pojechać z Hof do Monachium
Pora na zdjęcia modeli.
1.
2.
3.
4. Wagon restauracyjny BRmh
5. Wagon przedziałowy 1/2 klasy
6. Wagon przedziałowy 2 klasy
7. Wagon bezprzedziałowy 2 klasy
8.
9.