BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Świetny model. Osobiście żałuję, że w modelach TT prawie wcale konstruktorzy nie przewidują miejsca na ewentualny loksound dekoder i głośnik. Odkąd zaraziłem się dźwiękiem tak teraz nie widzę loki bez niego A dać się da. Przykładem jest oczekiwany BR38 z dźwiękiem od Roco, czyli mniejsza maszynka jeśli chodzi o wymiary.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 07:24 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
BR 01 0529-6
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR01.0529-6, DR, Ep. IV / Parowóz BR 01.0529-6 kolei DR ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy - dla Spielemax
Numer katalogowy modelu
500977
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 01 0529-6
Stacjonowanie/Data
Rdb Erfurt, Bw Erfurt P / 5.04.1971
Ulotka:
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR01.0529-6, DR, Ep. IV / Parowóz BR 01.0529-6 kolei DR ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy - dla Spielemax
Numer katalogowy modelu
500977
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 01 0529-6
Stacjonowanie/Data
Rdb Erfurt, Bw Erfurt P / 5.04.1971
Ulotka:
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:21 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3211
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Dostęp do gniazda dekodera okazał się banalnie łatwy. Delikatnie łapiemy za węższe pudło u góry. Lekko ściskamy boki wyciągamy.
Po wyczuciu "kliknięcia" odchylamy lekko tył skrzyni do góry i zsuwamy.
Czerwony element jest częścią zatrzasku od strony budki maszynisty. Trzeba na to zwrócić uwagę przy zdejmowaniu i zakładaniu całego elementu.
Po zdjęciu ukarze nam się zestaw ciężarków i zaślepka analogowa.
wystarczy teraz wyjąć zaślepkę i włożyć dekoder - czy tak będzie dobrze? Przekonamy się już wkrótce
Oddzielnym tematem są blaszki na które uwagę zwrócił Paweł. Otóż w przednim wózku nie chce obracać się wewnętrzny zestaw kołowy. Blaszki zasilające za mocno dociskają obręcze od wewnątrz. Jak tam się dostać?
Po wyczuciu "kliknięcia" odchylamy lekko tył skrzyni do góry i zsuwamy.
Czerwony element jest częścią zatrzasku od strony budki maszynisty. Trzeba na to zwrócić uwagę przy zdejmowaniu i zakładaniu całego elementu.
Po zdjęciu ukarze nam się zestaw ciężarków i zaślepka analogowa.
wystarczy teraz wyjąć zaślepkę i włożyć dekoder - czy tak będzie dobrze? Przekonamy się już wkrótce
Oddzielnym tematem są blaszki na które uwagę zwrócił Paweł. Otóż w przednim wózku nie chce obracać się wewnętrzny zestaw kołowy. Blaszki zasilające za mocno dociskają obręcze od wewnątrz. Jak tam się dostać?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 17:18 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3211
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
BR 01.5, Tillig
BR 01 502
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01.502 / Parowóz pośpieszny BR 01.5 kolei DR ep. III
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02001
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 01 502
Stacjonowanie/Data
Oznaczenie na modelu - Schwerin 1968 rok
Dane od kolegów z ForumTT
Producent: Henschel und Sohn, Kassel
Rok: 1935
Numer fabryczny: 22705
Historia
DRB 01 157
->'45 DRo/DR
->27.09.62 Ub. DR 01 502 (RAWM 62/104, RK RAWH 62/237) - zmiana kotła na mazutowy
->'70 DR 01 0502-3
->14.06.82 Ub. in Dsp. - wycofanie z planowego ruchu
('82-85 VEB Minol, Rostock-Seehafen /L)
++03.88
Dane tylko z lat 1978-1981 (za DBv):
01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock
1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.
Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
BR01.5 @ Drehscheibe
Elementy specyficzne
Instrukcja zaleca smarowanie oliwą modelarską wiązadeł/korbowodów/osi oraz osi w tendrze. W pakiecie woreczek z częściami do samodzielnego montażu.
Wersje modelu
seria BR 01.5 ep III i ep VI
Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi
DCC:
Gniazdo NEM 651 – instalacja w opracowaniu
Napęd
Napęd na 4 osie tendera.
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy. Białe klosze świetnie imitują latarnie niemieckich kolei.
Uwagi
Parowozy serii BR01 Produkowano w latach 1926-1938. Fabryki gdzie produkowano serię BR 01: AEG, BMAG, Borsig, Henschel, Hohenzollern, Krupp
MODEL - zawieszanie się kół w wózku tocznym z przodu (prawdopodobnie ze względu na blaszki zasilające), oraz wiązarowych (dotyczy ostrych łuków). Model w zasilaniu analogowym rusza bardzo płynnie. Bardzo dobre wrażenie robi budka maszynisty z detalami i kratą na dachu (blaszka fototrawiona). Niechlujność wykonania pojawia się natomiast w jej pobliżu co budzi niepokój - w końcu model ma części do samodzielnego montażu (prestiż modelarski), a tu takie wpadki - krzywe mocowanie budki podkreślają czerwone elementy. Armatura kotła, wiatrownice poprawnie wykonane. Wrażenie robią korbowody z filigranowymi elementami. Masywny tender skłania nas do rozmyślań o setkach litrów oleju napędowego. Sportową sylwetkę - jeśli wolno tak określić tą serię - podkreśla zabudowa elementów na dymnicy, walczaku i kotle - w modelu wyszło to pięknie podobnie jak w oryginale Praca z pociągami tranzytowymi w relacjach tzw. Interzug, ruchu pośpiesznym krajowym (DR) czy dalekobieżnym z pewnością nas zadowoli. Ogólne wrażenia są bardzo podobne jak w standardowej BR 01 produkowanej po 2009 roku.
Eksploatacja została definitywnie zakończona w 1982 roku w NRD. Pozostawiono kilka egzemplarzy w celach muzealnych.
35 parowozów serii BR 01 oznaczono jako BR 01.5– był to efekt modernizacji
(„REKOnstrukcji“) w zakaładach Versuchs- und Entwicklungsstelle Maschinenwirtschaft w Halle. Założono min defektory dymu, pozwalające określać parametry spalania, oraz instalacje olejową. Tendry przebudowano i w miejscu skrzyni węglowej zabudowano zbiorniki na olej opałowy (mazut). Był to efekt próby oszczędzania węgla kamiennego sprowadzanego z Polski do parowozów na kolejach DR. (DDR dysponowało w zasadzie nieograniczonymi zasobami węgla brunatnego, węgiel kamienny trzeba było sprowadzać).
Parowozy BR01.5 prowadziły od renomowanych pociągów tranzytowych DB-DR po dalekobieżne na kolejach DR. Z racji modernizacji początkowo kierowano je na prestiżowe trasy do granicy z NRF.
http://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Class_01
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... Class_01.5
Dziś możemy podziwiać oryginały na imprezach w Niemczech i w Polsce (Wolsztyn)
http://www.youtube.com/watch?v=Hz6m2ETgFdw
Czas na fotorelację:
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01.502 / Parowóz pośpieszny BR 01.5 kolei DR ep. III
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02001
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 01 502
Stacjonowanie/Data
Oznaczenie na modelu - Schwerin 1968 rok
Dane od kolegów z ForumTT
Producent: Henschel und Sohn, Kassel
Rok: 1935
Numer fabryczny: 22705
Historia
DRB 01 157
->'45 DRo/DR
->27.09.62 Ub. DR 01 502 (RAWM 62/104, RK RAWH 62/237) - zmiana kotła na mazutowy
->'70 DR 01 0502-3
->14.06.82 Ub. in Dsp. - wycofanie z planowego ruchu
('82-85 VEB Minol, Rostock-Seehafen /L)
++03.88
Dane tylko z lat 1978-1981 (za DBv):
01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock
1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.
Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
BR01.5 @ Drehscheibe
Elementy specyficzne
Instrukcja zaleca smarowanie oliwą modelarską wiązadeł/korbowodów/osi oraz osi w tendrze. W pakiecie woreczek z częściami do samodzielnego montażu.
Wersje modelu
seria BR 01.5 ep III i ep VI
Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi
DCC:
Gniazdo NEM 651 – instalacja w opracowaniu
Napęd
Napęd na 4 osie tendera.
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy. Białe klosze świetnie imitują latarnie niemieckich kolei.
Uwagi
Parowozy serii BR01 Produkowano w latach 1926-1938. Fabryki gdzie produkowano serię BR 01: AEG, BMAG, Borsig, Henschel, Hohenzollern, Krupp
MODEL - zawieszanie się kół w wózku tocznym z przodu (prawdopodobnie ze względu na blaszki zasilające), oraz wiązarowych (dotyczy ostrych łuków). Model w zasilaniu analogowym rusza bardzo płynnie. Bardzo dobre wrażenie robi budka maszynisty z detalami i kratą na dachu (blaszka fototrawiona). Niechlujność wykonania pojawia się natomiast w jej pobliżu co budzi niepokój - w końcu model ma części do samodzielnego montażu (prestiż modelarski), a tu takie wpadki - krzywe mocowanie budki podkreślają czerwone elementy. Armatura kotła, wiatrownice poprawnie wykonane. Wrażenie robią korbowody z filigranowymi elementami. Masywny tender skłania nas do rozmyślań o setkach litrów oleju napędowego. Sportową sylwetkę - jeśli wolno tak określić tą serię - podkreśla zabudowa elementów na dymnicy, walczaku i kotle - w modelu wyszło to pięknie podobnie jak w oryginale Praca z pociągami tranzytowymi w relacjach tzw. Interzug, ruchu pośpiesznym krajowym (DR) czy dalekobieżnym z pewnością nas zadowoli. Ogólne wrażenia są bardzo podobne jak w standardowej BR 01 produkowanej po 2009 roku.
Eksploatacja została definitywnie zakończona w 1982 roku w NRD. Pozostawiono kilka egzemplarzy w celach muzealnych.
35 parowozów serii BR 01 oznaczono jako BR 01.5– był to efekt modernizacji
(„REKOnstrukcji“) w zakaładach Versuchs- und Entwicklungsstelle Maschinenwirtschaft w Halle. Założono min defektory dymu, pozwalające określać parametry spalania, oraz instalacje olejową. Tendry przebudowano i w miejscu skrzyni węglowej zabudowano zbiorniki na olej opałowy (mazut). Był to efekt próby oszczędzania węgla kamiennego sprowadzanego z Polski do parowozów na kolejach DR. (DDR dysponowało w zasadzie nieograniczonymi zasobami węgla brunatnego, węgiel kamienny trzeba było sprowadzać).
Parowozy BR01.5 prowadziły od renomowanych pociągów tranzytowych DB-DR po dalekobieżne na kolejach DR. Z racji modernizacji początkowo kierowano je na prestiżowe trasy do granicy z NRF.
http://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Class_01
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... Class_01.5
Dziś możemy podziwiać oryginały na imprezach w Niemczech i w Polsce (Wolsztyn)
http://www.youtube.com/watch?v=Hz6m2ETgFdw
Czas na fotorelację:
Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 16:44 przez Maciej, łącznie zmieniany 11 razy.
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Na zwrotnicach EW1 i IBW nie ma żadnych problemów. Testowane w Porąbce Zdroju . Również jeżdziłem po torach i zwrotnicach rurkowych i nie było żadnych wykolejeń (oczywiście mówię o jeździe z rozsądną prędkością).JanuszTT pisze:jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Witam,
jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
Pozdrawiam
I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?
Dzięki
Janusz
jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
Pozdrawiam
I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?
Dzięki
Janusz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 20:42 przez JanuszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- womo
- Posty: 2409
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
BR 01, Tillig, nowa, od 2009
BR 01 235
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DB
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02131
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 01 235
Stacjonowanie/Data
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi
DCC:
model posiada gniazdo, Tillig zrobił gniazdo tak, że nie trzeba wyginać pinów w dekoderze
Napęd
Napęd na 4 osie tendera.
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
Model jest na stałe połączony z tendrem. (element nr 7 na instrukcji) Dzięki czemu nie zdarza się wypinanie jak w starszych konstrukcjach, połączenie zachowuje się jak kks. Napęd na 4 osie tendera. Poprawiono światła które dla mnie mają idealny kolor i świecą naprawdę jasno. Nie występuje jak na razie żaden poślizg kół. Model jest cichutki, przy jeździe w cyfrze reaguje już na pierwszą kreskę niby stoi, a jedzie Duża ilość części do samodzielnego montażu. Mogą razić plastikowe wiązary, ale w tej chwili to już norma we wszystkich modelach. Lokomotywa jak dla mnie jest super, i mogę ja spokojnie polecić wszystkim. Z niecierpliwością czekam na nową i mam nadzieję że będzie też tak dopracowana.
Ps: Podziękowanie dla małego za pożyczenie prądu z deski do zdjęcia ze światłami
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DB
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02131
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 01 235
Stacjonowanie/Data
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi
DCC:
model posiada gniazdo, Tillig zrobił gniazdo tak, że nie trzeba wyginać pinów w dekoderze
Napęd
Napęd na 4 osie tendera.
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
Model jest na stałe połączony z tendrem. (element nr 7 na instrukcji) Dzięki czemu nie zdarza się wypinanie jak w starszych konstrukcjach, połączenie zachowuje się jak kks. Napęd na 4 osie tendera. Poprawiono światła które dla mnie mają idealny kolor i świecą naprawdę jasno. Nie występuje jak na razie żaden poślizg kół. Model jest cichutki, przy jeździe w cyfrze reaguje już na pierwszą kreskę niby stoi, a jedzie Duża ilość części do samodzielnego montażu. Mogą razić plastikowe wiązary, ale w tej chwili to już norma we wszystkich modelach. Lokomotywa jak dla mnie jest super, i mogę ja spokojnie polecić wszystkim. Z niecierpliwością czekam na nową i mam nadzieję że będzie też tak dopracowana.
Ps: Podziękowanie dla małego za pożyczenie prądu z deski do zdjęcia ze światłami
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 10:33 przez womo, łącznie zmieniany 10 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości