BR80, Roco
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR80, Roco
BR80.019
Model piękny ale napęd mierny i z tego powodu lokomotywa nie nadaje się do jazdy manewrowej.
Wady: przeniesienie mocy tylko przez jedną oś, koła zębate plastikowe - kiepskiej jakości, problemy z odbiorem prądu. Jak na tak skopany napęd lokomotywa radzi sobie zadziwiająco dobrze z ciągnięciem wagonów na szlaku.
W związku z rozbieżnościami w opiniach proponuję zmiany w działaniu Banku Modeli.
Tu "suche' dane o modelu, fotki, a dyskusja w odpowiednim temacie - http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=628&highlight=br80
Ostatnio zmieniony 26 gru 2007, 17:47 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR80, Roco
BR 80
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 80 der DR/Tendrzak BR80 kolei DR
Liczba osi
3
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
36000
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR80 019 lub 001
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Hw Leipzig-West / 24.6.62
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
36000 - BR 80 019 lub 001 (w zależności od okresu produkcji) DR, Ep. III
36001 - BR 80 015 DB ep.III
36002 - BR 80 018 DRG ep.II (stara produkcja)
36003 - BR 80 018 DRG ep.II (nowa produkcja)
36026 - BR 80 022 DRG ep.II, Fotolack
Sprzęg
Model nie posiada KKS, ale posiada gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik 5-polowy; 1 mała masa kinetyczna; napęd na jedną oś, pozostałe napędzane przez wiązary
Oświetlenie
Oświetlenie żarówkowe (białe) tylko w kierunku jazdy (zmienne w zależności od kierunku jazdy)
Uwagi
Na makiecie BR 80 czuje się dobrze na bocznicach. Tam, gdzie trzeba przetaczać składy, zestawiać w nowe. Jest jeden warunek. Tory muszą być w nienagannym stanie. Z racji krótkich wymiarów lokomotywa zatrzymuje się na każdej nierówności czy brudzie na torze. Nie pomaga tu nawet koło zamachowe, bo lokomotywa zachowuje się tak, jakby takiego elementu nie miała. Z tego względu lokomotywę polecam tylko i wyłącznie posiadaczom torów modelowych. Lokomotywka jest trochę za szybka jak na swoje nominalne 45 km/h, choć i tak jest wolniejsza, niż BR 81/92.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu Roco to kwestia sekund.
Jak w zasilaniu analogowym lokomotywa była kapryśna, tak w DCC jest źle. Nie chcę tu przesądzać, bo być może tylko mi trafił się taki egzemplarz, ale by moja lokomotywa łaskawie ruszyła z miejsca trzeba ją obstukać niczym zardzewiałe stertówki BTTB.
Podsumowanie:
Bardzo udany model tendrzaka. Wart polecenia. Cena - poniżej 400 złoty wydaje się raczej nie za wysoka w porównaniu do tego, co proponuje nam model. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesną parową lokomotywę manewrową - może śmiało rozważyć zakup BR 80!
Autor materiału i zdjęć Charakterek, zaczerpnięto ze strony i więcej na : TT-Klub.PL.
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 80 der DR/Tendrzak BR80 kolei DR
Liczba osi
3
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
36000
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR80 019 lub 001
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Hw Leipzig-West / 24.6.62
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
36000 - BR 80 019 lub 001 (w zależności od okresu produkcji) DR, Ep. III
36001 - BR 80 015 DB ep.III
36002 - BR 80 018 DRG ep.II (stara produkcja)
36003 - BR 80 018 DRG ep.II (nowa produkcja)
36026 - BR 80 022 DRG ep.II, Fotolack
Sprzęg
Model nie posiada KKS, ale posiada gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik 5-polowy; 1 mała masa kinetyczna; napęd na jedną oś, pozostałe napędzane przez wiązary
Oświetlenie
Oświetlenie żarówkowe (białe) tylko w kierunku jazdy (zmienne w zależności od kierunku jazdy)
Uwagi
Na makiecie BR 80 czuje się dobrze na bocznicach. Tam, gdzie trzeba przetaczać składy, zestawiać w nowe. Jest jeden warunek. Tory muszą być w nienagannym stanie. Z racji krótkich wymiarów lokomotywa zatrzymuje się na każdej nierówności czy brudzie na torze. Nie pomaga tu nawet koło zamachowe, bo lokomotywa zachowuje się tak, jakby takiego elementu nie miała. Z tego względu lokomotywę polecam tylko i wyłącznie posiadaczom torów modelowych. Lokomotywka jest trochę za szybka jak na swoje nominalne 45 km/h, choć i tak jest wolniejsza, niż BR 81/92.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu Roco to kwestia sekund.
Jak w zasilaniu analogowym lokomotywa była kapryśna, tak w DCC jest źle. Nie chcę tu przesądzać, bo być może tylko mi trafił się taki egzemplarz, ale by moja lokomotywa łaskawie ruszyła z miejsca trzeba ją obstukać niczym zardzewiałe stertówki BTTB.
Podsumowanie:
Bardzo udany model tendrzaka. Wart polecenia. Cena - poniżej 400 złoty wydaje się raczej nie za wysoka w porównaniu do tego, co proponuje nam model. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesną parową lokomotywę manewrową - może śmiało rozważyć zakup BR 80!
Autor materiału i zdjęć Charakterek, zaczerpnięto ze strony i więcej na : TT-Klub.PL.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 11:32 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości