Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Mariusz »

Te lutowania mnie przerażają :|
Jeśli chodzi o eksploatację "anglików" na makiecie, to napiszę tak: bez problemu.
Są jednak bardzo czułe na rozstaw kół na osi. Tak jak na zwyczajnym rozjeździe 1mm w te czy we w te uchodzi, to na "angliku" w krzyżownicach mała niedokładnośc zestawu kołowego będzie skutkowac wykolejeniem :(
U mnie wykolejał się lub sam przekładał sobie iglice jeden "Y" i okazało się, że kółka przesunięte były na osi. Na innych rozjazdach coś takiego nie miało miejsca.
Więcej uwag nie mam.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10357
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

solar pisze:Jeżeli zaś chodzi o podłączenie elektryczne elementów przewodzących zwrotnic to będę się martwił na makiecie
IMHO : To jest błąd !!

Aby prawidłowo polutować (by nie odpadały) przewody do szyn (nie tylko rozjazdów) należy:
- przeszlifować szynę w miejscu gdzie chcemy lutować (pilnikiem iglakiem),
- posmarować pastą lutowniczą,
- pobielić,
- dopiero lutować.

O wiele wygodniej (do pobielenia włącznie) robi się to PRZED ostatecznym złożeniem toru/rozjazdu. Lutowanie przewodu już na złożonym.
Jak na makiecie chcesz się dostać OD DOŁU szyny pomiędzy podkładami ??
Lutowania z boku nie biorę pod uwagę.

PS: odpuść sobie te śmieszne blaszki kontaktowe - dziś kontaktują, jutro nie.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 553
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: solar »

Witam!
A ja dziś postanowiłem przetestować montaż zwrotnic BW Tillig'a jako EW2 15* i IBW2 z rozjazdów na podkładach Flex http://techno-hobby.pl/T83420+BW+15+Roz ... _p552.html
Efekt na poniższych zdjęciach. Nie miałem absolutnie żadnego problemu z ich złożeniem. Przy montażu EW2 zajęło mi to około 1 h, natomiast przy składaniu IBW już troszkę więcej czasu bo ok. 2h (z przerwami na papieroska :mrgreen: ) Szyny profilowałem ręcznie wsuwając je w Flex'a http://techno-hobby.pl/T83025+Podkad+fl ... _p499.html tak aby siła uginania rozłożyła się na całej długości szyny - nie robiąc niekontrolowanych zagięć. I powiem jedno: jest to naprawdę świetna, a zarazem przyjemna zabawa! Naddatek szyn obcinałem małymi obcążkami (Topex'a) i szlifowałem śmieszną miniszlifierką Pegasus zakupioną w Kaufland'zie (za 24 PLN - 12V; 3000 obr/min), wyposażoną w końcówki (reszta docinek na makiecie). Jako wykończenie używałem pilniczków - iglaków. Jeżeli zaś chodzi o podłączenie elektryczne elementów przewodzących zwrotnic to będę się martwił na makiecie (i tak zakupiłem już do tego celu Conrad'y). Zdjęcia nie są najlepszej jakości, bo robione telefonem :|
A tak przy okazji jak się sprawują rozjazdy krzyżowe http://techno-hobby.pl/T83300+DKW+Rozja ... _p534.html na makietach - chodzi mi o sprawy techniczno-trakcyjne?
Pozdrawiam
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2007, 09:26 przez solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10357
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

wkocierz pisze:... czy kolory kabelków w connrad pokrywają się z tym co w instrukcji...
Tego by jeszcze brakowało, żeby była taka pomyłka (a bywają :evil: ) !!

No dobra, bierzemy do ręki Fz1 (jak brak to jakieś zmienne 12-18V) i dotykamy Conrada zgodnie z instrukcją patrząc czy przeskakuje.
Dalej łączymy przewody wyjściowe do np żaróweczki i źródła zasilania i patrzymy jak się zachowują obwody wyjściowe.
Ot i cały test/sprawdzenie Conrada.
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: wkocierz »

Chodzi mi o podłączenie blaszek etc. i czy kolory kabelków w connrad pokrywają się z tym co w instrukcji do montażu EW2. ?? wole najpierw zapytać profesjonalistów niż "spartolić" i puścić z dymem napęd :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10357
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

wkocierz pisze:Czy mam się trzymać kurczowo instrukcji dołączonej do zwrotnicy?
A jaki widzisz problem ? Przed Trako połączyłem kilka na czuja gapiąc się w instrukcję, okazało się, że w jednym pomyliłem się - druciki zamieniłem i było OK.

Wyprowadzamy przewody (ze wszstkich możliwych punktów, o których mówiono powyżej) pod makietę i tam je łączymy do woli, tak lub wspak. Użyłem do tego kostek elektrycznych 8-12 zaciskowych (grosze w hurtowni, zł w Castoramie).
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: wkocierz »

No dobrze to w takim razie czy zna ktoś ostateczną odpowiedź jak podłączyc EW2 z napędem connrad(z polaryzacją)? Czy mam się trzymać kurczowo instrukcji dołączonej do zwrotnicy?Pytanie kieruje do posiadaczy takiego zestawu.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 618
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Papcio pisze:Czy mocno skomplikuje sprawę dołączenie dekodera urządzeń? (mam na myśli Lenz-a LS150)
Z punktu widzenia połączeń na rozjeździe nie ma to znaczenia, dekoder podaje prąd sterujący przełączaniem rozjazdu tak samo jak byś robił to np z klawiaturki bttb.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 12:22 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTT »

Czy mocno skomplikuje sprawę dołączenie dekodera urządzeń? (mam na myśli Lenz-a LS150)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Chodziło mi o odcinek między iglicą a krzyżownicą, z tego co pamiętam z techniki ruchu kolejowego to tak to nazywano wtedy. :D
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Mariusz »

Mam nadzieję, Marcinie, że pisząc kierownice miałeś na myśli iglice. Kierownic nie zasila się przecież.
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miki »

Marcin pisze:Napęd z polaryzacją w tych rozjazdach być musi!!!
W sumie niekoniecznie, wystarczy dwusekcyjny przełącznik - jedna sekcja steruje napędem, druga - w tym samym czasie - polaryzacją. Ale to raczej zestaw awaryjny.....
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

To co ja rozrysowałem to tylko punkty połaczenia tych blaszek kontaktowych z szynami. Napęd z polaryzacją w tych rozjazdach być musi!!!
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miki »

Po pierwsze mylicie kierownice z iglicami.
Po drugie "prąd" w iglicy nie weźmie się ze styku z szyną zasadniczą - pewność takiego połączenia jest bliska zeru.
Zasadniczo są dwie szkoły. Jedna głosi, że cały zespół iglice+dziobownica powinien być podłączony do przełącznika polaryzacji. Według drugiej - której jestem wyznawcą - iglice powinny być na sztywno podłączone do szyn zewnętrznych - dodatkowymi przylutowanymi pod spodem kabelkami a tylko dziobownica do przełącznika polaryzacji. Wadą jest fakt, że lokomotywa, jeżeli zatrzyma się z wózkiem (kotłem) w okolicach krzyżownicy prawdopodobnie spowoduje zwarcie między iglicami. Lekarstwem jest przecięcie iglic, tak by w okolicach krzyżownicy nie były do niczego podłączone, ew były podłączone do dziobownicy.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 618
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Ja zrobiłem tak jak jest w instrukcji i to opisałem - jeśli masz EW2 do montażu to instrukcja przedstawia sposób połączenia rozjazdu z napędem i to napęd przełacza polaryzację - prąd pobierany jest ze stale zasilanych szyn zewnętrznych, kabelkiem do napędu,ten podaje odpowiednią polaryzację kabelkiem do zaizolowanej krzyżownicy.
Wersja kolegi Marcina natomiast moim zdaniem nie wymaga użycia napędu do zmiany polaryzacji - prąd dostarczany jest bezpośrednio (kabelkiem) z kierownic do zaizolowanej krzyżownicy - prąd w kierownicach bierze się ze styku z szyną tak jek piszesz.
Po namyśle: aczkolwiek tu chyba łatwo o zwarcie gdy przejeżdza skład - obydwie kierownice połączone przez krzyżownice mają zawsze tą samą polaryzację ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości