akcja z Ty2 była na Boże Narodzenie 2011 - to pamiętałem a teraz znalazłem paragon: 15 grudnia 2011; kwota... 803 zł
Zapowiedzi/Nowości 2023
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Niejeden+
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią
Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1902
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Obyś miał rację, choć fizykę trudno oszukać.
Stop ZnAl, stosowany w takich odlewach, ma doskonałe właściwości odlewnicze, ale ulega szybkiemu procesowi starzenia. Cechą tego procesu jest to, że zachodzi w całej objętości stopu, a nie tylko na powierzchni jak w przypadku korozji. Objawami starzenia ZnAl-u jest puchnięcie (zmiana kształtu i objętości), zwiększona kruchość, a w końcowej fazie - przyjęcie konsystencji mączki. Proces jest nieodwracalny, a wśród czynników przyśpieszających starzenie jest m.in. wilgoć oraz niska temperatura.
Oczywiście są różne odmiany ZnAl-u, lepsze i gorsze, różniące się składem i domieszkami. Ale sądzę, że księgowi Tilliga zadbali o to, żeby modele były odlewane z odmiany najtańszej...
W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Czyli późniejsze i to wcale nie tak dawne "innowacje" Sugeruje to, że Ty43 ma jednak szanse być "skopaną". No trudno, zaryzykuję. Może do mnie trafi akurat ten jeden, bezbłędnie zrobiony egzemplarz (z ramą z lepszego stopu niż reszta).
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Ja też mam Br52 kupioną w 2012 i też nie ma problemu z ramą dlatego napisałem Ty2, bo właśnie dokładnie w tym modelu najczęściej pojawia się ta usterka.
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
@Staszek: właśnie na to czekam . Nie wiem, czy akurat dokładnie te wersje które zapowiedział Tillig występowały na PKP czy tylko podobne, ale sadząc po wcześniejszych modelach H0 (innych producentów) chyba jednak te (tu ktoś pokroju Oelki pewnie mógłby rozwiać wątpliwości). W każdym razie prusaki zapowiadają się pięknie i już zaczynam na nie odkładać, bo sądząc po zapowiedzianych cenach tanie nie będą.
@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy.
@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
coś w tym jest... bynajmniej czarne ramy. no i czy nie jest to związane z konkretną datą odlewu (użyte surowce, ich proporcje, czas grzania i inne czynniki)?
"dżuma cynkowa" dopadała różne modele Tilliga ale też z różnych lat produkcji: powszechne było pękanie korpusów V200 z pierwszych serii, ciężarków pod wózkami E94, ram BR01 (z okresu zaraz po przejęciu BTTB), ale też widziałem współczesne 86 z uszkodzoną obudową kotła bo wypchnął ją pękający ciężarek balastowy...
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
A nie jest tak, że ta dolegliwość szczególnie upodobała sobie tilligowskie Ty2?T_Domagalski pisze: ↑28 sty 2023, 16:46 Biorąc pod uwagę, że konstrukcja BR42 (Ty43) bazowała na podwoziu BR52 (Ty2), to model zapewne też będzie oparty na ramie BR52, odlanej z wykręcającego się po czasie szajsmetalu...
- sTTaszek
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Czyli pozostaje mieć nadzieję, że doczekamy się czegoś mniej więcej takiego: http://img.liczniki.org/20230128/Prusak ... 926854.jpg
Staszek
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1902
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Ciekawe na jakiej ramie będzie.
- sTTaszek
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Strona 2, pozycja 13:jakubgol pisze: ↑28 sty 2023, 12:20Skąd takie wieści ?romanpumas pisze: ↑27 sty 2023, 22:48 ... Zapowiadane przesuwane np Ty 43 już na 3 kwartał tego roku ...
https://www.tillig.com/dateien/Unterneh ... 012023.pdf
Staszek
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Skąd takie wieści ?romanpumas pisze: ↑27 sty 2023, 22:48 ... Zapowiadane przesuwane np Ty 43 już na 3 kwartał tego roku ...
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2023
Ja zbieram tez DR wiec dla mnie na liście nowości jest sporo ciekawych pozycji do kupienia. A jeśli pojawi się w końcu Ty43 to tym lepiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości