witam
Mam kilka pytań, może ktoś napisze.
Czy montował w V60 ... cyfrowe sprzęgi jakieś wskazówki, czy miał z tym problem ?
Czy w najnowszych modelach tilliga nadal trzeba wklejać poręcze?
Czy napęd jest na wszystkie 4 osie czy 2, może oczywiste, może przeoczyłem w internecie ale nie znalazłem potwierdzenia ?
Może ktoś ma porównane do wersji Piko której wygląd wg mnie jest lepszy i doświadczenie, ale wiązary i napęd na jedną oś źle wróży, właściwości jezdne są najważniejsze ale czy Piko daje radę?
Czy jest miejsce na kondensator i jak duży?
No i V60 vs BR 345 346.
Czy w najnowszych jest KKS ?
BR345, Jatt
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
V60 - pierwsza seria produkcyjna
V 60.1054 erste bauserie
numer katalogowy:
96111
zarząd kolejowy/epoka:
DR III
oznaczenie modelu:
V60.1054
stacjonowanie/data:
Schwerin / 24.08.65.
nowa wersja znanej lokomotywy - z pierwszej serii produkcyjnej. ma zmienione nadwozie, co widać szczególnie po kabinie maszynisty. inne są daszki, wykonana czarna atrapa osłony chłodnicy, ładnie zrobiona imitacja wentylatora. w zasadzie lokomotywa zapowiadana od 2 lat - na początku jako produkt MMS - prezentowana na autentycznej fotografii w malowaniu podobnym do V60 1201 (96134 - model klubowy 2001). ale śledząc ten projekt stwierdzam, że nie był on nigdy zrealizowany, bo w pewnym momencie pojawiła się informacja, że ta loko MMS będzie wyprodukowana przez Tilliga i otrzyma numer katalogowy 96111. a więc to ta.
ze zmian: loko ma zmienioną całą płytkę (jest gniazdo 6-pin) oraz oświetlenie na diodowe (foto) - dla mnie to jest wada, tym bardziej, że z jednej strony loki w lampie szczytowej widać czerwone światło . a i otworki na elementy dodatkowe są przewiercone na wylot, prześwituje przez ne czerwone światło. chyba te diody pacnę czarną farbą
nie jestem pewien czy aby nie byłoby właściwe utworzenie nowego wątku, bo te lokomotywy to już ex JATT (bo Tillig), a ta konkretnie prezentowana poniżej z JATT`a ma już tylko przeniesienie napędu - i dobrze .
numer katalogowy:
96111
zarząd kolejowy/epoka:
DR III
oznaczenie modelu:
V60.1054
stacjonowanie/data:
Schwerin / 24.08.65.
nowa wersja znanej lokomotywy - z pierwszej serii produkcyjnej. ma zmienione nadwozie, co widać szczególnie po kabinie maszynisty. inne są daszki, wykonana czarna atrapa osłony chłodnicy, ładnie zrobiona imitacja wentylatora. w zasadzie lokomotywa zapowiadana od 2 lat - na początku jako produkt MMS - prezentowana na autentycznej fotografii w malowaniu podobnym do V60 1201 (96134 - model klubowy 2001). ale śledząc ten projekt stwierdzam, że nie był on nigdy zrealizowany, bo w pewnym momencie pojawiła się informacja, że ta loko MMS będzie wyprodukowana przez Tilliga i otrzyma numer katalogowy 96111. a więc to ta.
ze zmian: loko ma zmienioną całą płytkę (jest gniazdo 6-pin) oraz oświetlenie na diodowe (foto) - dla mnie to jest wada, tym bardziej, że z jednej strony loki w lampie szczytowej widać czerwone światło . a i otworki na elementy dodatkowe są przewiercone na wylot, prześwituje przez ne czerwone światło. chyba te diody pacnę czarną farbą
nie jestem pewien czy aby nie byłoby właściwe utworzenie nowego wątku, bo te lokomotywy to już ex JATT (bo Tillig), a ta konkretnie prezentowana poniżej z JATT`a ma już tylko przeniesienie napędu - i dobrze .
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2010, 14:39 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10333
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR345, Jatt
V 60 Wismut
Numer katalogowy:
96146
Zarząd kolejowy:
Wismut (DB AG)
Epoka:
V
Oznaczenie modelu
14
Stacjonowanie/Data
- / 22.07.1997
Numer katalogowy:
96146
Zarząd kolejowy:
Wismut (DB AG)
Epoka:
V
Oznaczenie modelu
14
Stacjonowanie/Data
- / 22.07.1997
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10333
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR345, Jatt
BR 345
Producent modelu:
Jatt Modelleisenbahnen GmbH/Modellbahnshop Sebnitz
Numer katalogowy:
500631 (Tillig)
Zarząd kolejowy:
DB AG (w prospektach DB-Cargo)
Epoka:
V
Oznaczenie modelu
345 131-7
Stacjonowanie/Data
- / 29.03.1996
Sprzęg:
Nowy Tilliga montowany jak poprzednio
DCC:
Jest już gniazdo NEN 651
Uwagi:
Wszystko cię zgadza co napisano powyżej jednak dodałbym jeszcze nieco uwag. Po pierwsze rzuca się w oczy ciągła (u monopolisty) obniżka jakości. W oczy kłują niedomalowane barierki, problem z zamontowaniem barierek nadal pozostał (część udało się genialnie wcisnąć inne nie chcą wejść w otworki). Mnie poraziły ohydne stożkowe śrubki mocujące płytkę PCB (ale to jest niewidoczne z zewnątrz).
Co do oświetlenia, to jest ale przy normalnym świetle go nie widać, pojawia się dopiero w ciemnościach.
Typowe pudełko Tilliga, w ulotce też ani słowa o wytwórcy, dopiero na podwoziu znajdujemy znak JATT. Na samej ulotce znajdziemy niedodrukowane numery części zamiennych i inne nieścisłości.
Pomimo tych kilku uwag, polecam gorąco tą przecudnej urody V60 miłośnikom małych diesli.
Producent modelu:
Jatt Modelleisenbahnen GmbH/Modellbahnshop Sebnitz
Numer katalogowy:
500631 (Tillig)
Zarząd kolejowy:
DB AG (w prospektach DB-Cargo)
Epoka:
V
Oznaczenie modelu
345 131-7
Stacjonowanie/Data
- / 29.03.1996
Sprzęg:
Nowy Tilliga montowany jak poprzednio
DCC:
Jest już gniazdo NEN 651
Uwagi:
Wszystko cię zgadza co napisano powyżej jednak dodałbym jeszcze nieco uwag. Po pierwsze rzuca się w oczy ciągła (u monopolisty) obniżka jakości. W oczy kłują niedomalowane barierki, problem z zamontowaniem barierek nadal pozostał (część udało się genialnie wcisnąć inne nie chcą wejść w otworki). Mnie poraziły ohydne stożkowe śrubki mocujące płytkę PCB (ale to jest niewidoczne z zewnątrz).
Co do oświetlenia, to jest ale przy normalnym świetle go nie widać, pojawia się dopiero w ciemnościach.
Typowe pudełko Tilliga, w ulotce też ani słowa o wytwórcy, dopiero na podwoziu znajdujemy znak JATT. Na samej ulotce znajdziemy niedodrukowane numery części zamiennych i inne nieścisłości.
Pomimo tych kilku uwag, polecam gorąco tą przecudnej urody V60 miłośnikom małych diesli.
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
BR345, Jatt
BR 345
Dokładna nazwa:
Spalinowa lokomotywa manewrowa BR 345 kolei DB Cargo.
Ilość osi:
4
Producent modelu:
Jatt Modelleisenbahnen GmbH
Charakter produkcji:
<i tu nie wiem co wpisać, koledzy na TT-board.de uważają że akurat ta wersja to model małoseryjny (TT-datenbank)>
Numer katalogowy:
106 11
Epoka:
VI (według producenta)
Sprzęg:
Standardowy, montowany w otwór z drucikiem, jak w BTTB, sprzęg nie haczy o węże ciśnieniowe po ich zamontowaniu .
Oświetlenie:
Żarówkowe białe, zmienne zgodnie z kierunkiem jazdy, czerwonego brak.
Napęd:
Silnik 3 polowy z jednym kołem zamachowym, napęd na wszystkie 4 osie, brak gumek poprawiających uciąg (i raczej nie jest to wadą)
DCC:
Brak gniazda, można jednak polutować dekoder z kabelkami, maks. wielkość dekodera 13x9 mm
Uwagi:
Model jest elegancki, posiada na prawdę udany napęd i potrafi jeździć baaaardzo powoli. Metalowe poręcze też zasługują na pochwałę, choć można mieć problem z zamontowaniem ty dwóch największych (moje były lekko powyginane i ciężko było wpasować w otworki). Loka idealnie pasuje do krótkich składów (3-5 wagonów dwuosiowych).
Dokładna nazwa:
Spalinowa lokomotywa manewrowa BR 345 kolei DB Cargo.
Ilość osi:
4
Producent modelu:
Jatt Modelleisenbahnen GmbH
Charakter produkcji:
<i tu nie wiem co wpisać, koledzy na TT-board.de uważają że akurat ta wersja to model małoseryjny (TT-datenbank)>
Numer katalogowy:
106 11
Epoka:
VI (według producenta)
Sprzęg:
Standardowy, montowany w otwór z drucikiem, jak w BTTB, sprzęg nie haczy o węże ciśnieniowe po ich zamontowaniu .
Oświetlenie:
Żarówkowe białe, zmienne zgodnie z kierunkiem jazdy, czerwonego brak.
Napęd:
Silnik 3 polowy z jednym kołem zamachowym, napęd na wszystkie 4 osie, brak gumek poprawiających uciąg (i raczej nie jest to wadą)
DCC:
Brak gniazda, można jednak polutować dekoder z kabelkami, maks. wielkość dekodera 13x9 mm
Uwagi:
Model jest elegancki, posiada na prawdę udany napęd i potrafi jeździć baaaardzo powoli. Metalowe poręcze też zasługują na pochwałę, choć można mieć problem z zamontowaniem ty dwóch największych (moje były lekko powyginane i ciężko było wpasować w otworki). Loka idealnie pasuje do krótkich składów (3-5 wagonów dwuosiowych).
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 21:05 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość