Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
W Loconecie nie ma informacji zwrotnej do centralki.Booster jest odpowiedzialny za detekcje przeciazenia
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 sty 2014, 13:57
- Lokalizacja: Lubań
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Do Kilkujadek - Mecz na Wembley - potoczne określenie meczu eliminacyjnego do Mistrzostw Świata w piłce nożnej 1974, który odbył się 17 października 1973 roku. W meczu tym reprezentacja Anglii zremisowała z reprezentacją Polski, dzięki czemu reprezentacja Polski awansowała do turnieju finałowego Mistrzostw Świata. Pozdrawiam
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lip 2015, 08:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Zrobimy /zrobiliśmy bo wyjście "track" centralki roco wchodzi tylko i wyłącznie na wejścia sterujące boosterów i na szlaku polegaliśmy tylko na wykrywaniu zwarcia przez same boostery. Jeżeli ten sygnał się rozprowadzi na wszystkie boostery to problem z głowy ale to oznacza dodatkowy 2 żyłowy kabel po całej makiecie i o tym pisałam.drlukasz pisze:Nic z tym nie zrobicie, ze względu na sposób sygnalizowania i obsługi zwarcia przez Roco.
Możliwość połączenia tego tak żeby wykryte zwarcie w boosterach wywalało zwarcie na centralce jest ale przyjęty układ elektryczny boostera tego nie przewiduje tzn żeby to działało bym musiała dołożyć pełny interfejs CDE lenza i odpowiedni interfejs na stronie myszy master a w sytuacji kiedy przechodzimy na digitraxa nie wiem czy to ma sens.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 15:23 przez alana, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1441
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Szanowni panowie Moim zdaniem założenie, że szyna jest magistralą to błąd. Szyna jest riprenderem, czyli odbiornikiem prądu przekazującym do odbiornika - lokomotywy. Magistralą są druty pod modułem. I te druty trzeba mierzyćArturSchŁ pisze:CZEMU
Przecież same szyny przewodzą prąd, spinamy na wsówki i mamy zasilanie na całej makiecie/segmencie. Prawda
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 07:56 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Straszne -- i zepsułeś całą dyskusję gratuluję
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 19:50 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Po pierwsze - jeżeli ktoś mi mówi, że z moim modułem jest coś nie tak, zanim powiem "bzdura" najpierw to sprawdzam.
Po drugie - żeby nie robić tu obciachu porozmawiaj z ArturemSchł i dowiedz się o co chodzi.
Po drugie - żeby nie robić tu obciachu porozmawiaj z ArturemSchł i dowiedz się o co chodzi.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Bzdury gadasz
- wszystko pasowało i nie szukaj dziury w moście
NIe obniżaj poziomu dyskusji - zastanów się zanim napiszesz następnego posta kilkujadek
- wszystko pasowało i nie szukaj dziury w moście
NIe obniżaj poziomu dyskusji - zastanów się zanim napiszesz następnego posta kilkujadek
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 19:23 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Nic z tym nie zrobicie, ze względu na sposób sygnalizowania i obsługi zwarcia przez Roco.alana pisze:Jeszcze jeden "myk" - w Sopocie boostery byly sterowane z poprzedniej sekcji w stronę centralki i jakiekolwiek zwarcie czy przerwa w obwodzie wyłączała wszystkie następne sekcje. Jeżeli będą jazdy na Roco to coś z tym trzeba zrobić, system Digitraxa ma problem rozwiązany.
Pin 1 gniazda "master" i gniazda "booster" to wyjście sygnału DCC z mychy do boostera.
Pin 6 gniazda "master" i pin 4 gniazda "booster" to wyjście sygnalizacji zwarcia z boostera do mychy. W boosterze jest to wyjście OC, podanie tu "0" logicznego blokuje wytwarzanie sygnału DCC w myszy.
Dokładniej to jest tak, że przeciążenie powoduje przerwanie drogi sygnału DCC wewnątrz boostera. Bo tylko poprzez mysz byłoby zbyt wolne. Stąd w sieci na boosterach Roco zwarcie gdziekolwiek wywala cały system.
Pin 2 gniazda "master" i "slave" oraz 2 i 3 gniazda "booster" to masa.
Pin 5 gniazda "master" i "slave" to zasilanie mychy +12V.
Pin 3 i 4 gniazd "master" i "slave" to RS485.
Teoretycznie (nie sprawdzałem) wycięcie (w kablu do boostera/przejściówce) pinu 6 powinno ograniczyć skutki zwarcia do jednego boostera.
To uniwersalny wskaźnik:Bartowe pisze:Trzeba by zrobić miernik na kołach będzie śmigał po modułach to ułatwi wykrywanie zwarć. - chyba coś takiego widziałem w rękach drlukasza ale nie wiem czy się nie mylę.
-zasilania
-przejścia
-polaryzacji
-skrzyżowanych przewodów
Schemat i opis pokażę, tylko sam nie wiem gdzie mam go wstawić (tak piję do dziesiątków po(tw/df)orów zaciemniających skutecznie strukturę...)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 07:54 przez drlukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Kilkujadek - troche wiecej optymizmu nie obniżaj poziomu dyskusji, bo nie wypada
- rozdział magistrali jest od zawsze stosowany we wszystkich pomorskich stacjach
Zdecydowanie generujemy większe obciążenia na magistrali elektrycznej niż jazdy STTandardowe,
Nie wiem jak wasze boostery, ostatnio na imprezie BB, ale nasze w Sopocie mimo wszystko dawały sobie radę do późnych godzin wieczornych. Za rok będzie ich jeszcze więcej, wiec unikniemy kolejnych problemów..
Dzięki wielkie za wasze rady, wnioski i pomoc - na pewno coś z tego wyjdzie pozytywnego.
- wiecej boosterów tym samym zmniejszymy długość sekcji w przyszłości unikniemy moim zdaniem i tak już małych problemów elektrycznych. Trzeba by zrobić miernik na kołach będzie śmigał po modułach to ułatwi wykrywanie zwarć. - chyba coś takiego widziałem w rękach drlukasza ale nie wiem czy się nie mylę.
- rozdział magistrali jest od zawsze stosowany we wszystkich pomorskich stacjach
Zdecydowanie generujemy większe obciążenia na magistrali elektrycznej niż jazdy STTandardowe,
Nie wiem jak wasze boostery, ostatnio na imprezie BB, ale nasze w Sopocie mimo wszystko dawały sobie radę do późnych godzin wieczornych. Za rok będzie ich jeszcze więcej, wiec unikniemy kolejnych problemów..
Dzięki wielkie za wasze rady, wnioski i pomoc - na pewno coś z tego wyjdzie pozytywnego.
- wiecej boosterów tym samym zmniejszymy długość sekcji w przyszłości unikniemy moim zdaniem i tak już małych problemów elektrycznych. Trzeba by zrobić miernik na kołach będzie śmigał po modułach to ułatwi wykrywanie zwarć. - chyba coś takiego widziałem w rękach drlukasza ale nie wiem czy się nie mylę.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Nie wiem jak to się u Was nazywa ale w sTTandardzie jest "magistrala elektryczna" (zasilanie torów) i "magistrala DCC" (sterowanie).ArturSchŁ pisze:Mówisz o połączeniach między modułami To nie magistrala
Nie ma co się pieklić, trzeba wyciągać wnioski na przyszłość. Nic nie jest tak cenne jak konstruktywna krytyka.
Zacznijcie od podstaw czyli od sprawdzenia tego co już macie, następnie poprawcie to co jest wadliwe i na koniec wymieńcie to czego poprawić się nie da. Bez taryf ulgowych w kwestiach kluczowych pod kątem wspólnych imprez. Warto dokładnie zapoznać się ze sTTandardem, bo ta norma oparta jest na doświadczeniach w tym również takich jak Wasze. Spełnienie pewnych zasad to też szacunek dla kolegów którym wadliwym sprzętem można popsuć imprezę.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 07:51 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10322
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Drobiazg, 1-2 składy vs 10-15 (mówię o Sopocie) pod prądem.drlukasz pisze:Co to ma do rzeczy?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 14:24 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
I jeszcze sprawa boosterów. Bardzo niebezpieczne jest wykorzystywanie ich pełnej mocy znamionowej w sposób ciągły. Ktoś brał pod uwagę że przy chaosie jaki najczęściej panuje przy jeździe bez rozkładu, na długim odcinku toru może się znaleźć tabor którego pobór prądu może przekroczyć wydajność układu zasilającego?
Ups... Wezwać egzorcystęalana pisze:Jezeli beda jazdy na Roco...
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 14:14 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lip 2015, 08:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Jeszcze jeden "myk" - w Sopocie boostery byly sterowane z poprzedniej sekcji w strone centralki i jakiekolwiek zwarcie czy przerwa w obwodzie wylaczala wszystkie nastepne sekcje. Jezeli beda jazdy na Roco to cos z tym trzeba zrobic, system Digitraxa ma problem rozwiazany.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Co to ma do rzeczy?ArturSchŁ pisze:Opisana sytuacja dotyczy szlaku, może to nie było wcześniej zaakcentowane.
Jeśli szlaki są długie, to też dostają własny booster...
Zwykle jest tak, że przywożę 3-4 dodatkowe boostery a 80% stacji biorących częsty udział w imprezach ma własne.
Jeśli stacja ma booster i zasili np. po 5m szlaku z każdej strony (co jest logiczne), to też jest sprawa rozwiązana, booster zasila np 12-15m a nie 30m.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 14:13 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kable, przyłącza, czemu i jak ?
Czytać potrafimy, znamy też prawo Ohma i nawet staramy się je stosować w praktyce
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości