BR119 Kramermutze, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Świetnie ktoś ją postarzył: http://album.tt-pics.de/data/media/24/1 ... altert.JPG
ze strony: http://album.tt-pics.de/details.php?ima ... q9ugqseknh
ze strony: http://album.tt-pics.de/details.php?ima ... q9ugqseknh
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
i kolejna 500xxx "z czapką"
500790
workshoplok 2009 (bausatz/analog)
BR 119 022-2
DR epoka IV
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 21.04.1986.
500790
workshoplok 2009 (bausatz/analog)
BR 119 022-2
DR epoka IV
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 21.04.1986.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:24 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
a więc 500xxx "z czapką"
500715
wyprodukowana dla sieci Spiele-Max
BR 119 087-5
DR epoka IV/V
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 28.06.1991.
500715
wyprodukowana dla sieci Spiele-Max
BR 119 087-5
DR epoka IV/V
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 28.06.1991.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:23 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- przemekw
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
W sumie brakuje nam tu w bazie modeli z serii 50xxxx. Zdjęcia myślę, że można scalić do jednego postu, ewentualnie z podpisem kto robił, albo od kogo są.
Charakter produkcji
Model na zamówienie. W czasie teoretycznej dostępności, praktycznie niedostępny. Mimo, że na stronie SpieleMax cały czas była informacja, że jest, a potem, że pozostały jeszcze śladowe ilości, to w rzeczywistości nie można było jej kupić. Oddali mi nawet zaliczkę, którą wpłaciłem jak się pojawił.
Wersje modelu
Sondermodell/Exclusivmodell:
501037 - BR 119 195-6, DR, Ep. IV, Tillig/SpieleMax Flickenlackierung
Inne
Serdeczne podziękowania dla forumowicza Sudovia, który pośredniczył w zakupie modelu.
Do usunięcia: tak wiem, na drugim zdjęciu jest za mała przysłona
Charakter produkcji
Model na zamówienie. W czasie teoretycznej dostępności, praktycznie niedostępny. Mimo, że na stronie SpieleMax cały czas była informacja, że jest, a potem, że pozostały jeszcze śladowe ilości, to w rzeczywistości nie można było jej kupić. Oddali mi nawet zaliczkę, którą wpłaciłem jak się pojawił.
Wersje modelu
Sondermodell/Exclusivmodell:
501037 - BR 119 195-6, DR, Ep. IV, Tillig/SpieleMax Flickenlackierung
Inne
Serdeczne podziękowania dla forumowicza Sudovia, który pośredniczył w zakupie modelu.
Do usunięcia: tak wiem, na drugim zdjęciu jest za mała przysłona
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 15:16 przez przemekw, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
- Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
W uzupełnieniu modelu z nowego wypustu Tilliga (z gniazdem DCC 6-pinowym)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02782 - BR219 084-1, DB AG, Ep. V "Kramermutze" rot
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02782 - BR219 084-1, DB AG, Ep. V "Kramermutze" rot
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3229
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Nie rozdzielałem tematu na BR119 z czapką i bez, ale jak admin chce może rozdzielićwmac27 pisze:Ale tych fotkach to nie jest model BR 119 Kramermutze. Wyraźnie brakuje mu tej czapki. Światło trzecie jest na górze (w czapce) a nie poniżej kabiny.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 16:48 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Ale tych fotkach to nie jest model BR 119 Kramermutze. Wyraźnie brakuje mu tej czapki. Światło trzecie jest na górze (w czapce) a nie poniżej kabiny.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 22:49 przez wmac27, łącznie zmieniany 4 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3229
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
BR 119
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 kolei DR, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02790
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
119 131-1
Stacjonowanie/Data
Rbd Drezno, Bw Drezno / 21.01.83
Elementy specyficzne
Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot
ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi
Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu
Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji
DCC
Model posiada gniazdo PLUX 12, trzeba wypiąć zaślepkę analogową
Uwagi
Kompletna porażka producenta jeżeli chodzi o dobór gniazda i dekodera - 90 cio stopniowy wystaje po za obrys pudła! Można zamknąć pudło na ramie i będzie sobie ładnie odstawało a po dłuższej eksploatacji ładnie się stopi. A zatem nie da się założyć dekodera PLUX 12 - zresztą po co w lokomotywie liniowej ?. Pozostaje założenie dekodera standardowego 90 cio stopniowego i wszystko "ładnie się spakuję" . Model bardzo ładny i precyzyjnie wykonany z pewnością powinien być obowiązkowym elementem na torach modelowych DR. Cena nie jest wygórowana jeśli kupimy go w Czechach.
Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru. (opisał trafnie Artur).
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 kolei DR, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02790
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
119 131-1
Stacjonowanie/Data
Rbd Drezno, Bw Drezno / 21.01.83
Elementy specyficzne
Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot
ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi
Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu
Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji
DCC
Model posiada gniazdo PLUX 12, trzeba wypiąć zaślepkę analogową
Uwagi
Kompletna porażka producenta jeżeli chodzi o dobór gniazda i dekodera - 90 cio stopniowy wystaje po za obrys pudła! Można zamknąć pudło na ramie i będzie sobie ładnie odstawało a po dłuższej eksploatacji ładnie się stopi. A zatem nie da się założyć dekodera PLUX 12 - zresztą po co w lokomotywie liniowej ?. Pozostaje założenie dekodera standardowego 90 cio stopniowego i wszystko "ładnie się spakuję" . Model bardzo ładny i precyzyjnie wykonany z pewnością powinien być obowiązkowym elementem na torach modelowych DR. Cena nie jest wygórowana jeśli kupimy go w Czechach.
Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru. (opisał trafnie Artur).
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 15:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
właśnie dotarła do mnie najnowsza "119", 02790, czyli wersja ze zmodernizowanym napędem.
napęd jest cichy (ale tylko do pewnej prędkości!). lokomotywa porusza sie niczym JATT`owska V60, bardzo płynnie, wręcz liczy podkłady - to wielka zaleta. jej prędkość maksymalną porównałbym do tej którą osiąga 02780. zresztą tak je testowałem - razem z 500790 na jednym torze. jak już napisałem moja 119 jest bardzo cicha ale tylko do czasu. powyżej pewnej prędkości zaczyna być nieznośna, ale to jest w zasadzie ten sam plastikowo-metalowy odgłos który wydawała poprzednia. rezonans pudła?
największe zaskoczenie?
w katalogu jest zdjęcie i na pudełku jest napisane, że to BR119 120-4 a w rzeczywistości to 119 131-1. napewno różnią się kolorem lemiesza
zdjęcie ze strony sklepu:
http://www.modellbahn-discount.de/images/02790a.jpg
napęd jest cichy (ale tylko do pewnej prędkości!). lokomotywa porusza sie niczym JATT`owska V60, bardzo płynnie, wręcz liczy podkłady - to wielka zaleta. jej prędkość maksymalną porównałbym do tej którą osiąga 02780. zresztą tak je testowałem - razem z 500790 na jednym torze. jak już napisałem moja 119 jest bardzo cicha ale tylko do czasu. powyżej pewnej prędkości zaczyna być nieznośna, ale to jest w zasadzie ten sam plastikowo-metalowy odgłos który wydawała poprzednia. rezonans pudła?
największe zaskoczenie?
w katalogu jest zdjęcie i na pudełku jest napisane, że to BR119 120-4 a w rzeczywistości to 119 131-1. napewno różnią się kolorem lemiesza
zdjęcie ze strony sklepu:
http://www.modellbahn-discount.de/images/02790a.jpg
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 14:29 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1943
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Faktem jest, że model wreszcie wygląda przyzwoicie... Dużo lepiej rozwiązana sprawa wentylatorów dachowych oraz oszklenia kabiny (chociaż do ideału jeszcze trochę brakuje...). Nowe rozwiązanie poręczy porównywalne z BR118, chociaż to czy to jest ładne pozostaje kwestią gustu...
- jarkott
- Posty: 620
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Oto kilka informacji o tej lokomotywie w skali 1:1, które znalazłem na necie - być może komuś się przydadzą - ja lubię posiadać informację oraz fotki modelu, który posiadam
http://dr-lokomotive.de/br219/br219.htm
I kilka fotek:
http://www.dr-lokomotive.de/br219/br119 ... 7-1991.JPG
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bilder/0041.jpg
http://www.dr-lokomotive.de/br219/br119 ... %20004.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... 7-1989.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... hldorf.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... 3-1979.JPG
http://dr-lokomotive.de/br219/br219.htm
I kilka fotek:
http://www.dr-lokomotive.de/br219/br119 ... 7-1991.JPG
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bilder/0041.jpg
http://www.dr-lokomotive.de/br219/br119 ... %20004.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... 7-1989.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... hldorf.jpg
http://dr-lokomotive.de/br219/br119bild ... 3-1979.JPG
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR119 Kramermutze, Tillig
Zaskakuje wyglądem? Tymi skrętopyskami? Kolejne pójście na skróty u Tilliga. Jak robili nowa budę to i wózki mogli przekonstruować.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR119 Kramermutze, Tillig
BR 119 "Kramermütze"
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 "Kramermütze", DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 "Kramermütze" kolei DR, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02780
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
119 004-0
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw Halle P / 2.08.1978
Elementy specyficzne
Kramermütze
Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot
ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi
Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu
Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji
DCC
Model posiada gniazdo NEM 651, trzeba wyłamać zaślepkę analogową
Uwagi
Nowa buda, poprawione oświetlenie, dobry stary napęd, pozostawiono niestety stare, nietypowe mocowanie sprzęgu.
Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru.
Więcej na temat poprzedniej wersji na stronie TT-Klub.PL
Rzut oka na podwozie i dach:
Zmiana mocowania budy, teraz jak we wszystkich normalnych lokach, zdejmujemy budę poprzez odciągnięcie boków na zewnątrz - odpinamy zatrzaski - żadnych śrubek w dachu:
i na zakończenie skany ulotki:
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 "Kramermütze", DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 "Kramermütze" kolei DR, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02780
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
119 004-0
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw Halle P / 2.08.1978
Elementy specyficzne
Kramermütze
Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot
ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi
Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu
Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji
DCC
Model posiada gniazdo NEM 651, trzeba wyłamać zaślepkę analogową
Uwagi
Nowa buda, poprawione oświetlenie, dobry stary napęd, pozostawiono niestety stare, nietypowe mocowanie sprzęgu.
Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru.
Więcej na temat poprzedniej wersji na stronie TT-Klub.PL
Rzut oka na podwozie i dach:
Zmiana mocowania budy, teraz jak we wszystkich normalnych lokach, zdejmujemy budę poprzez odciągnięcie boków na zewnątrz - odpinamy zatrzaski - żadnych śrubek w dachu:
i na zakończenie skany ulotki:
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 16:48 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości