BR 80
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 80
co do napędu - oto jest kopia treści mojego posta z Banku Modeli:
minęło pół roku...
mała uwaga co do napędu a może i wskazówka dla Koleżeństwa:
poluźniłem lekko (ćwierć obrotu) środkową śrubkę w podwoziu.
i nagle loko zaczęła pięknie jeździć!!!
czyżby śrubeczka ta -trzymająca silnik- zbyt mocno dokręcona wichrowała ramę silnika i wprowadzała wirnikowi dodatkowy opór?
pozdrawiam: krzysztof
minęło pół roku...
mała uwaga co do napędu a może i wskazówka dla Koleżeństwa:
poluźniłem lekko (ćwierć obrotu) środkową śrubkę w podwoziu.
i nagle loko zaczęła pięknie jeździć!!!
czyżby śrubeczka ta -trzymająca silnik- zbyt mocno dokręcona wichrowała ramę silnika i wprowadzała wirnikowi dodatkowy opór?
pozdrawiam: krzysztof
- Zbyszek Zajner
- Posty: 581
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BR 80
Witam wszystkich,
od około roczku jestem właścicielem tego cacka i muszę powiedzieć, że naprawdę jest udany model. Włąściwości jezdne są bardzo dobre. Jak wiecie jeździ u mnie w analogu, więc nie mam porównania do jazd w cyferce. Ale jestem z niej bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich!!
od około roczku jestem właścicielem tego cacka i muszę powiedzieć, że naprawdę jest udany model. Włąściwości jezdne są bardzo dobre. Jak wiecie jeździ u mnie w analogu, więc nie mam porównania do jazd w cyferce. Ale jestem z niej bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich!!
Ostatnio zmieniony 23 mar 2007, 11:46 przez Zbyszek Zajner, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10835
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10835
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: BR 80
Wnioskuje, że do BR 80 jest tylko dekoder LENZ GOLD MINI. Bo ROKO nie robi dekoderów z tym gniazdem dla tego maleństwa jak również do starszych LUDMIŁ... Faktycznie, dekoder 10745 nie mieści się w parowozie.
No to mam jasność..trzeba zbierać na GOLD MINI kasę...
No to mam jasność..trzeba zbierać na GOLD MINI kasę...
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
- Kontakt:
Re: BR 80
Z tymi samymi funkcjami to się nie zgodzę. Jeżeli porównujesz dwa dekodery
to tego samego rodzaju. Dekoder 10745 należało by porównywać z dekoderem Lenza Gold.
Wtedy mają one takie same wtyki. Dekoder 10745 jest to dekoder produkowany kiedyś przez
Lenza dla ROCO. Pozatym czy sprawdziłeś wymiary tego dekodera, moim zdaniem nie wejdzie
on do BR80. W tej lokomotywie jest miejsce na dekoder typu mini, lun inny przeznaczony do TT lub N
to tego samego rodzaju. Dekoder 10745 należało by porównywać z dekoderem Lenza Gold.
Wtedy mają one takie same wtyki. Dekoder 10745 jest to dekoder produkowany kiedyś przez
Lenza dla ROCO. Pozatym czy sprawdziłeś wymiary tego dekodera, moim zdaniem nie wejdzie
on do BR80. W tej lokomotywie jest miejsce na dekoder typu mini, lun inny przeznaczony do TT lub N
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10835
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 80
BR 80 ma gniazdo NEM561 i albo zastosujesz dekoder z takim wtykiem, albo czeka Ciebie lutownica i pająk. Osobiście radzę z gniazdem NEM561, bo ta ciufka nie ma potrzeb na więcej funkcji niż standardowe. Powodem instalowania dodatkowych funkcji mogła by być np wytwornica dymu (np Seuthe 28).kolejarz pisze:Ma on te same funkcje co GOLD MINI,
Dyskusja o możliwościach różnych dekoderów (np. Lenz, Roco, Piko itd) powinna raczej do DCC działu trafić.
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: BR 80
BR80 jest firmy ROCO. ROCO robi również dekodery.... I teraz moje pytanie:
Czy ROKO zrobiło dekoder do tego maleństwa, czy jedyna możliwością jest zastosowanie LENZA z gniazdem NEM 651 lub zakup innego dekodera i podpięcie kabelkami do gniazda
Bo o co chodzi:
ROCO robi bardzo fajne, małe i funkcjonalne dekodery np: 10745
http://www.roco.cc/content.php?id=1472& ... 8837f1f285
Ma on te same funkcje co GOLD MINI, a i można jeszcze podpiąć do niego podajże 2 inne urządzenia no i nie traci napięcia gdy ma chwilowy brak napięcia. Ten dekoder ma gniazdo NEM 652, czyli takie jak ma TAURUS PIKO. No i mnie chodzi co z BR80...bo ona ma NEM 651, a na stronie ROCO nie ma dekodera z tym gniazdem.
Czy ROKO zrobiło dekoder do tego maleństwa, czy jedyna możliwością jest zastosowanie LENZA z gniazdem NEM 651 lub zakup innego dekodera i podpięcie kabelkami do gniazda

Bo o co chodzi:
ROCO robi bardzo fajne, małe i funkcjonalne dekodery np: 10745
http://www.roco.cc/content.php?id=1472& ... 8837f1f285
Ma on te same funkcje co GOLD MINI, a i można jeszcze podpiąć do niego podajże 2 inne urządzenia no i nie traci napięcia gdy ma chwilowy brak napięcia. Ten dekoder ma gniazdo NEM 652, czyli takie jak ma TAURUS PIKO. No i mnie chodzi co z BR80...bo ona ma NEM 651, a na stronie ROCO nie ma dekodera z tym gniazdem.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 80
Tam za wiele o dekoderach i generatorach dymu nie ma. Temat wszak dotyczy problemów z odbiorem prądu z szyn przez BR80, oraz zalecanej ewentualnej przebudowy. A tu niemiecki test tej lokomotywy (z resztą raczej krytyczny):Charakterek pisze:Jak ktoś się wysnaje w niemieckim - tt board pomoże
http://www.mhouben.de/bahn/Modellkritik4.php
Przy okazji, w odniesieniu do oryginalu. Jazdy pożegnalne na kolejach DR tej lokomotywy miały miejsce zdaje sie w 1975 roku. Wtedy to tandem (2xBR80), wraz z długim składem wagonów Y przemierzał NRD po coniektórych szlakach kolejowych. Na torach zakładowych natomiast w normalnej służbie lokomotywy te (często wzorowo utrzymane) spotkac można było jeszcze na przełomie lat 70- i 80-tych. Przykładowo w 1979 roku RAW Dresden i RAW Lepzig miały na stanie jeszcze 4 takie lokomotywy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość